با کوتاهی در برابر فاجعه میانمار باید در مسلمانی خود شک کنیم
 سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به قتل عام مردم مسلمان میانمار توسط دولت این کشور اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: آیه شریفه اشدا و علی الکفار رحما بینهم در جامعه کنونی کم رنگ شده است متاسفانه امروز نیز کشتار مردم مظلوم مسلمان میانمار در دنیای اسلام فراموش شده است.
 

وی افزود: علی رغم اینکه انتظار داشتیم روحانی در سفرش به آستانه قزاقستان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی موضع قاطع و مناسبی نسبت به این فاجعه اتخاذ کند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد؛ حتی دستگاه دیپلماسی ما نیز تا این لحظه فراتر از محکومیت شدید لفظی کار دیگری انجام نداده است.

 

ابطحی تصریح کرد: بالاخره آقای ظریف چهره شناخته شده ای در عرصه بین المللی است و می‌توانست با سفر به پایتخت چند کشور اسلامی جو رسانه‌ای برای کمک به مردم مظلوم میانمار راه بیندازد که متاسفانه این کار را نکرد. حتی آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس می‌توانست با روسای مجالس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی پیرامون این موضوع جلسه تشکیل دهد و اقداماتی در این راستا انجام دهد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پیامبر اکرم فرمودند اگر صدای یاری فردی را شنیدید که به سمت شما دستی دراز کرده و یاری نکردید مسلمان نیستید از این رو ما باید در مسلمانی خودمان شک کنیم؛ با توجه به پتانسیل قوی که ایران در منطقه دارد و هم چنین براساس آموزه‌های انقلاب اسلامی که مستضعفین و محرومین دنیا به آن چشم دوخته اند دولت باید با قاطعیت بیشتری به این موضوع واکنش نشان دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امپراطوری خبری صهیونیسمی بر فاجعه میانمار سرپوش گذاشته است یادآور شد: برخی از شبکه‌های خبری بین المللی اخبار مربوط به میانمار را بایکوت خبری می‌کنند و حتی برخی از روزنامه‌های داخلی به جای پرداختن به این فاجعه به موضوعاتی همچون عدم ورود زنان به ورزشگاه‌ها می‌پردازند؛ متاسفانه در حالی که می‌بینیم مردم بی دفاع و مظلوم میانمار را زنده زنده می‌سوزانند، اما مدعیان حقوق بشر سکوت اختیار کرده اند این در حالی است که همین افراد در برابر کوچکترین اتفاق برای حیوانات کمپین حمایت از حقوق حیوانات راه می‌اندازند.

ابطحی در پایان با تاکید بر لزوم کمک به مردم میانمار، با بیان اینکه نباید از نقش سازمان‌های مردم نهاد و بین المللی در کمک به پناهندگان میانماری در کشورهای پذیرای آنها غافل شد، خاطرنشان کرد: به طور مثال کشور بنگلادش به لحاظ اقتصادی یکی از ضعیف‌ترین کشورهای دنیا است و نمی‌تواند به لحاظ فقر اقتصادی بیش از این پناهندگان میانماری را کمک کند بنابراین کشورهای اسلامی باید منابعی را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا بتواند وسعت کمک خود را گسترش دهد.