ایران وکره شمالی مهمترین محورهای سخنرانی ترامپ درسازمان ملل هستند

«دونالد ترامپ» فردا سه شنبه در مقام رئیس جمهور آمریکا اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را انجام می دهد.

با توجه به مجموع تحولاتی که در هفته های اخیر رخ داده به احتمال زیاد ایران و کره شمالی مهمترین محورهای سخنرانی های وی در مجمع عمومی سازمان ملل خواهند بود.

هر چند نیویورک محل سکونت ترامپ پیش از رسیدن وی به مقام ریاست جمهوری آمریکا بوده، اما از بدو ورود به این شهر سوالاتی در خصوص تغییرات اقلیمی، کره شمالی و ایران وی را احاطه کرده است.

در این میان مقامات مختلف آمریکا اظهارات مختلفی درباره این سه موضوع یعنی تغییرات اقلیمی، کره شمالی و ایران ایراد کرده اند.

هر چند مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا جامعه جهانی را علیه ایران تحریک کنند، اما تا کنون توفیقی در این راه کسب نکرده اند. اما در مورد کره شمالی می توان گفت که ترامپ به یک پیروزی دیپلماتیک در برابر این کشور دست یافته است چون چند روز قبل شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را علیه کره شمالی تصویب کرد که به موجب آن تحریم های موجود علیه پیونگ یانگ افزایش یافت.

حضور ترامپ در نیویورک چهار روزه خواهد بود و وی در این مدت با مقامات کشورهای مختلف دیدارهای دوجانبه ای را خواهد داشت.

البته در میان رسانه های آمریکایی این موضوع مطرح است که آیا ترامپ در این سخنرانی به سُنت های روسای جمهور سابق آمریکا وفادار می ماند یا آنکه با سخنان خود جنجال های جدیدی را بوجود خواهد آورد.