برنامه‌های روز سوم سفر روحانی به نیویورک

پرویز اسماعیلی معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور در تشریح برنامه‌های روز سوم روحانی به نیویورک اظهار کرد: برنامه‌های امروز رئیس جمهور با جلسه‌ای که با مدیران و سردبیران ارشد رسانه‌های مهم بین‌المللی دارد، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مهمترین مسائل و شبهاتی که این نخبگان دارند مطرح و رئیس جمهور هم با آنان گفتگو می‌کنند.

اسماعیلی افزود: سپس رئیس جمهور جلسه‌ای با نخست وزیر ژاپن دیدار می‌کند و بعد از آن با رئیس جمهور بلغارستان درباره مسائل دوجانبه گفتگو خواهند کرد.

معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: اولین جلسه بعد از ظهر امروز رئیس جمهور به وقت نیویورک احتمالا حضور در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی است که با موضوع بررسی وضعیت مسلمانان میانمار تشکیل می‌شود.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی یکی از کشورهایی بوده که برگزاری این جلسه را به صورت جد پیگیری کرده است، چنانچه هفته گذشته در اجلاس علم و فناوری آسیا جمهوری اسلامی رایزنی‌های گسترده‌ای را انجام داد که به صدور بیانیه‌ OIC انجامید.

اسماعیلی افزود: هیئت کشورمان در جلسه سازمان همکاری‌های اسلامی شرکت می‌کند و مواضع کشورمان را درباره ضرورت پایان دادن به جنایت‌ها و خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا و همچنین عزم جهانی برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان  و آوارگان اعلام می‌کند.

معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: بعد از ظهر امروز به وقت نیویورک نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر نروژ و نخست وزیر بلژیک با رئیس جمهور دیدار‌های دو جانبه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور عصر امروز دیداری با علمای دینی و مسئولان جوامع اسلامی در آمریکا دارد، گفت: این دیدار جزو جلسات صمیمی است که هر سال برگزار می‌شود  و با برگزاری نماز جماعت و صرف شام به پایان می‌رسد.