کنایه سنگین حداد عادل به ترامپ + عکس

روز گذشته، نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار در این مجمع سخنرانی کرد؛ اظهاراتی جهت‌دار و مخاصمانه که به اذعان بسیاری از سیاستمداران، نشان از عدم بلوغ سیاسی کافی ترامپداشت و به گفته کارشناس بی بی سی با واکنش مثبتی  از سمت حاضران روبرو نشد و هیچ کس برای ترامپ ابراز احساسات نکرد. 

هر چند سران رژیم صهیونیستی و عربستان مثل همیشه حامی یار همیشگی خود شدند. ترامپ در بین حرف‌های خود به توافق هسته‌ای با ایران  اشاره کرد و با تکرار توهمات بی‌پایه و اساس گذشته‌ مبنی بر خشونت طلبی ایران و حمایت از تروریست اشاره کرد و برجام را یک توافق یک طرفه و بد توصیف کرد که باعث خجالت و شر‌مساری آمریکا است.

پس از این اظهارات، رؤسا و شخصیت‌های سیاسی کشورها، از نامناسب بودن این سخنان از زبان کسی که در جایگاه یک رئیس جمهور نشسته، آن هم در مکانی که هدفش ایجاد صلح و حل مشکلات دنیاست، گفتند. 

در داخل کشور نیز، ترامپ و اظهار نظرهای بی پایه و اساسش مورد نقد و بررسی شخصیت‌ها قرار گرفت ؛ غلامعلی حداد عادل،  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در صفحه  توییتر خود، با کنایه‌ای جالب، از ترامپ گفت.

پاسخ قاطعانه ظریف به سخنرانی ترامپ + عکس