به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت های حاجی بابایی در این سمت، اظهار داشت: شما به حمدالله چند امتیاز دارید که سبب موفقیت تان شده است یکی این که برای این کار انگیزه دارید و مسؤولیت پذیر هستید برای همین شما در این وزارتخانه تاکنون موفقیت های خوبی داشته اید.

وی تصریح کرد: فکرتان هم باز و به روز است، این فکر باز سبب می شود این تحولات انجام بگیرد، سوم این که اهمیت کارتان را می دانید، ممکن است به کسی کار بدهند ولی اهمیت کار را نداند و به خاطر آن سرمایه گذاری درستی انجام ندهد؛ اما خوشبختانه شما به کار خود اهمیت بسزایی می دهید.

این مرجع تقلید تاکید کرد: این که شما خودتان را درگیر مسائل جناحی و سیاسی نکرده اید، سبب شده بیشتر موفقیت به دست آورید؛ زیرا کسانی که خود را درگیر مسائل جناحی و سیاسی می کنند، نمی توانند موفقیت داشته باشند.

وی با اشاره به موفقیت های مختلف در وزارت آموزش و پرورش افزود: برای این که آموزش و پرورش و دانشگاه های ما متحول شود باید سه نکته مهم برنامه، کتاب و استاد را مدنظر جدی قرار دهد و هر کدام به تنهایی نمی توانند کارآیی داشته باشند.

این مرجع تقلید یادآور شد: هر سه باید توام با هم باشند، اگر برنامه، کتاب و استاد خوب داشته باشید می توانید مدارس و دانشگاه ها را متحول کنید.

وی با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در خصوص تدوین کتب درسی دانش آموزان گفت: منتظر نباشید که حوزه ها برای شما کتاب بنویسند مواد خام را از حوزه بگیرید، ولی نوشتن این کتاب ها را توسط معلمان با تجربه انجام دهید.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم یادآور شد: حوزه منبع غنی و مواد خام درسی را در اختیار دارد، شما مواد اصول و فروع دین را از حوزه بگیرید؛ ولی خودتان به روز و با دقت آن را تنظیم و به دانش آموزان ارائه کنید.

وی توجه به مسائل اخلاقی و اجتماعی را بسیار مهم برشمرد و افزود: مسائل اجتماعی را از قرآن بگیرید، شما می توانید با استفاده از کارشناسان متبحر مسائل مختلف را از قرآن انتخاب کنید و برای دانش آموزان ارائه نمایید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تصریح کرد: توجه به تفسیر و ترجمه قرآن بسیار مهم است، اما نیاز است کارگروهی به این امر مهم بپردازند و به صورت کارشناسی شده این موضوع را دنبال کنند تا تاثیر بیشتری در میان دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: سفارش کنید کسانی که کتاب درسی تنظیم می کنند علاوه بر این که به صورت مستقیم به مسائل می پردازند مسائلی را هم غیر مستقیم بیان کنند، برخی داستان ها تاثیرات بسزایی دارد، از این شیوه ها بهره بیشتری بگیرید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: پیام های غیرمستقیم را بسیار اهمیت دهید، و در عنوان ها و تیترهایی که در کتاب ها انتخاب می شود، بسیار دقت کنید.