فضائلی: مذاکره با آمریکا «اتلاف وقت» است

 مهدی فضائلی، کارشناس مسائل هسته‌ای در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور در جریان رژه نیروهای مسلح که هرگونه مذاکره مجدد و یا تهیه ضمیمه برای برجام را اتلاف وقت دانسته است، گفت: این موضع‌گیری یکی از جهت‌گیری های خوب آقای رئیس‌جمهور بود.

وی ادامه داد: امیدواریم تجربه ای که از برجام به دست آمد و امروز در بدعهدی آمریکا به وضوح به تصویر کشیده شد نصب العین ما باشد و این موضع رئیس جمهور در حقیقت بیان این واقعیت بود.

فضائلی در پاسخ به این سوال که به نظر شما سیاست یک بام و دو هوای غرب مبنی بر اینکه از سویی مدافع برجام هستند و از سوی دیگر مذاکره مجدد را مطرح می کنند چه اهدافی در پس خود دارد؟ گفت: آمریکایی‌ها و غرب از همان ابتدا که بحث مذاکره هسته ای مطرح شد هدف شان ماورای مسائل هسته ای بود.

این کارشناس مسائل هسته ای ادامه داد: آنها دو هدف دیگر داشتند یکی در خصوص مسائل موشکی و محدود کردن توان دفاعی کشور بود و هدف دوم نیز محدود کردن نفوذ ایران در منطقه است و این دو برای آنها مهم تر از بحث هسته است.

وی با اشاره به طرح مسئله برجام دو و سه گفت: در حقیقت غرب و آمریکا با هدف قرار دادن این دو حوزه درصدد محدود کردن جمهوری اسلامی بودند و هدف آنها امروز هم در حقیقت ادامه همان بحث است.

فضائلی ادامه داد: غرب به دنبال این است که بتواند باب مذاکره با ایران را در خصوص مسائل موشکی و منطقه ای باز کند که هر نوع باب مذاکره در این قضیه و حتی نفس مذاکره خسارت محض است که البته چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

این کارشناس مسائل هسته ای در خصوص اینکه نظر مردم و گروه های داخلی پیرامون اتلاف وقت دانستن مذاکره مجدد با آمریکا چیست؟ گفت: مردم اگر صدای واحدی را از مسئولان بشنوند با آنها همراهی می کنند واقعیت رفتار آمریکا و اتلاف وقت را همه مردم احساس کردند که وقت کشور صرف مذاکره با شش کشوری شد که برای رسیدن به مذاکره ای که سرانجام آن برجام شد وقت صرف کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه حاصل از این مذاکره نادیده گرفتن نتایج مذاکرات توسط طرف‌های ما به ویژه آمریکا شد.