لاریجانی: مردم بدانند که گوش‌های شنوا حرف‌های آنان را می‌شنود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر خود به استان فارس در یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرودشت اظهار کرد: رهبری روحانیت شیعه به نحوی است که در قلب مردم نفوذ دارد و در زمان جنگ با رهبری امام راحل که ایستادگی را به مردم آموخت، توانستیم موفق شویم همچنین در آن زمان روحیه شهادت و مجاهدت در بین مردم توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد و مردم با عشق، دانشگاه و کارخانه را با سرافرازی ر‌ها می‌کردند تا از کشور دفاع کنند و این استقامت و روحیه مجاهدت باعث بازدارندگی دشمنان شده که دستاورد بزرگی است.

وی با قدردانی از خانواده‌های شهدا ادامه داد: خانواده‌های شهدا افتخار کنند که از خانواده آنان کسی وجود داشته که باعث سرافرازی ملت شده است، چرا که برخی افراد با انجام یک کار باعث سرافرازی ملت شدند و تک‌تک شهدا، ملت را سرافراز کردند. شهدا پیش‌قراولان دفاع از کشور بودند.

لاریجانی تصریح کرد: تشکیل جلسات برای گرامی داشت شهدا در شهرها کار پسندیده و خوبی است اگر چه شهدا نیازمند این‌گونه جلسات نیستند به دلیل اینکه مقام آنان رفیع است، اما ما به این‌گونه جلسات نیاز داریم و فکر می‌کنم حضور در این جلسات، ذکر واقعی است و باعث می‌شود ما راه درست را برگزینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ مخصوصاً آمریکا بعد از پیروزی انقلاب، حرکت خود را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کردند، هر چند که در ظاهر ابتدا مبهم حرف می‌زدند، اما راه دشمنی با ملت و انقلاب را دنبال کردند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان، گروهک‌ها را برای تجزیه‌طلبی و ترور در ایران تجهیز می‌کردند و بزرگان زیادی از کشور از جمله شهیدان بهشتی، مطهری، باهنر، رجایی را به شهادت رساندند که بعضی از شخصیت‌هایی را که ترور کردند، برای آن‌ها جایگزینی پیدا نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمنان بعد از انقلاب مسائلی را در مناطق مختلف مانند کردستان، گنبد و سیستان و بلوچستان ایجاد کردند و زمانی نیز که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خود آمد، جنگ تحمیلی را آغاز کردند.

لاریجانی با اشاره به رشادت ایرانیان در مقابل دشمنان گفت: باید مدیران تلاش کنند تا مشکلات مناطق مختلف حل شود و مردم نیز بدانند که گوش‌های شنوا حرف‌های آنان را می‌شنود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برای رفع مشکلات کشاورزان تمهیداتی اتخاذ شده و موضوع تعطیلی کارخانه‌ها در شهرستان مرودشت پیگیری می‌شود، چرا که باید با استفاده از ظرفیت‌ها شرایط را برای اشتغال جوانان و تحصیلکرده‌ها فراهم کرد.

وی تصریح کرد: توصیه‌های لازم به فرماندار و استاندار شهرستان مرودشت برای رفع مشکلات صورت گرفته و مواردی را که لازم است به وزرای مربوطه تذکر دهند با همکاری آقای برومند نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیگیری خواهم کرد تا حداقل بخشی از مشکلات حل شود.

 لاریجانی بعد از حضور در مراسم یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر، در مراسم نماز جمعه شهرستان مرودشت شرکت کرد.