پرداخت رشوه به افغانستان کذب است

در حالی که طی روزهای گذشته نیویورک تامیز خبری مبنی براینکه عمر داوودزی، رئیس دفتر حامد کرزی،که قبلا سفیر افغانستان در تهران بوده از سفیر ایران در کابل پول نقد گرفته او این پول را در داخل هواپیمای حامل کرزی در جریان سفری به ایران در ماه آگوست سال گذشته میلادی دریافت کرده است

به گزارش افکار، اما رئیس جمهور کرزی نیز در برخورد با این ادعا بیان داشت که که ظرف ۹ سال اخیر، کشورهای متعددی به افغانستان پول نقد کمک کرده اند که جمهوری اسلامی ایران نیز از این جمع مستثنا نیست.
او از داوودزی که با اتهامات روزنامه نیویورک تایمز روبرو شده، به شدت دفاع کرد و گفت که " وطن دوستی " رئیس دفتر او، باعثشده تا نیویورک تایمز او را هدف قرار دهد.
به دنبال این خبر علاءالدین بروجردی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که از وی درباره ادعای رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پرداخت رشوه از سوی ایران به افغانستان اظهار داشت سیاست آمریکایی‌ها خلق دروغ‌های بزرگ با هدف تخریب روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه است.
وی افزود: چندی پیش نظیر چنین مطلبی درباره ترکیه مطرح شد.
بروجردی با بیان اینکه حامد کرزی رییس‌جمهور افغانستان پاسخ مناسبی به این ادعاها داشته است، گفت: کرزی ضمن دفاع جانانه از رییس دفتر خود، اعلام کرد که وی کاملا مورد اعتماد و فردی پاک است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد تمام کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران داشته است به صورت رسمی و در چارچوب توافقات و قراردادهایی است که با افغانستان به امضا رسیده است.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در گذشته پرداخت کمک به افغانستان را مورد تصویب قرار داده بود، اظهار داشت بخش قابل توجهی از این کمک‌ها، کمک‌های اعتباری است و به شرکتهای ایرانی که پروژه‌هایی در افغانستان در دست اجرا دارند پرداخت می‌شود.
بروجردی نقش جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را منطقی خواند و گفت: هرچه میزان این کمک‌ها برای توسعه افغانستان بیشتر شود ما از آن استقبال می‌کنیم زیرا این مساله سبب کاهش مهاجرت افغان‌ها به ایران می‌شود.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد که امروز بیش از یک میلیون مهاجر غیرقانونی افغان در ایران حضور دارند.
وي پرداخت رشوه از سوي ايران به افغانستان را مطلبي كذب خواند كه هم از سوي افغانستان و هم از سوي سفارت ايران در كابل تكذيب شده است.