فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: پليس نامحسوس در نمايشگاه مطبوعات حضور دارد و در صورت لزوم با كاورهايي به رنگ سبز فسفري خود را معرفي ميكنند.

به گزارش فارس در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، سردار حسین ساجدی نیا اظهار داشت:

امسال نظم و ترتیب‌ خاصی در وضعیت نمایشگاه وجود دارد و نکته قابل توجه این است که به نشریات استانی بیشتر توجه شده است تا بتوانند اقدامات انجام شده را در منصه ظهور شهروندان قرار دهند.

وی ادامه داد: امسال حضور خبرنگاران زن نیز پررنگ شده است که در حوزه اطلاع‌رسانی و خبررسانی نکته شاخصی است که در نمایشگاه وجود داشت.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به این پرسش که شما تعامل رسانه با پلیس را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان داشت:

تعامل پلیس و رسانه باید هر روز بیشتر باشد و تقویت شود ولی نکته‌ای که هم اکنون هست، این است که ما در یک دهه اخیر ارتباط بسیار خوبی با مجموعه رسانه‌ها از نوع نوشتاری، سمعی و بصری داشته‌ایم که نقش زیادی را در رابطه با شناساندن پلیس و خدمات پلیس عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم هر روز بهتر از قبل این شناسایی تقویت شود، گفت: امیدواریم به این سمت و سو برویم که تمام اقدامات پلیس در حوزه خدمات رسانی بیشتر برای مردم آشکار شود.

سردار ساجدی‌نیا در خصوص جرایم عنوان کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته در حوزه سرقت و جرایم، وضعیت ثابتی را ایجاد کرده‌ایم و با نوع برخورد‌هایی که انجام می‌شود، از رشد سرقت جلوگیری شده‌ است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: از نیمه دوم که از روز شنبه آغاز خواهد شد، ما طرح امنیت محله محور را داریم که در محلات هست؛ این طرح را در تمام حوزه‌ها و نقاط مختلفی که جرایم در آن اتفاق می‌افتد، شناسایی کرده‌ایم که این مناطق دغدغه مردم است و مردم آن مکان‌ها ‌را معرفی کرده‌اند که برای این محدودیت‌ها طرح مخصوص خود آن موضوع را اجرا می‌کنیم به طور مثال در موضوع سرقت، طرح برخورد با سارقان و در حوزه اراذل و اوباش طرح برخورد با این افراد و در حوزه مزاحمان نوامیس طرح برخورد با نوامیس اجرا می‌شود.

سردار ساجدی نیا ادامه داد: این جرایم بر اساس مدت و مقطع نیست بلکه کلانتری‌ها مرتبا در حوزه خود رصد می‌کند و نباید بگذارد این جرایم افزایش پیدا کند.

وی گفت: امسال ما برنامه خود را بر اساس پلیس محسوس در سطح نمایشگاه نداریم اما پلیس در همه‌جا زیاد هست ولی نامحسوس هستند زیرا نمی‌خواهیم برای پلیس عادت شود که با لباس پلیس باشد و برای مردم که در این مکان مرتبا افراد پلیس را نبینند.

سردار ساجدی نیا اظهار داشت: پلیس نامحسوس کاورهایی دارند که در موقع لزوم خود را معرفی می‌کنند در حقیقت یک دفعه ۶۰۰ نفر با کاور سبز‌رنگ فسفری که در یک زمان مشخص به تن می‌کنند، در نمایشگاه راه می‌روند.

وي در خصوص آخرين وضعيت مجسمههاي سرقت شده گفت: تا حالا در مورد مجسمههاي سرقتي اتفاق خاصي نيفتاده است.