افكار: مرتضی تمدن در گفتوگو با فارس، با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانهها، اظهار داشت: استان تهران آمادگی کامل برای اجرای این قانون دارد و تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار شماره حساب خود را ثبت کرده و خانوارها برای آخرین اصلاحات تا پایان آذرماه فرصت دارند که اطلاعات خود را تکمیل یا پر کنند.
وی ادامه داد: در بخش تنظیم بازار بیشترین وقت و انرژی صرف نظارت خواهد شد و ۸۰۰ بازرس در این راستا آموزش دیده‌اند تا بر عرضه و قیمت کالاها نظارت کنند.
استاندار تهران با بیان اینکه بازرسان این استان در مرحله اول اجرا از ۸۰۰ نفر به هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت، گفت: در صورتی که عده‌ای در فضای بازار به صورت کاذب به روند افزایشی قیمت دامن بزنند با نظارت بیشتر از این اقدام جلوگیری کنند.
تمدن تاکید کرد: هیچ نوع کمبود کالا وجود ندارد و در حال حاضر به اندازه کافی کالاهای مورد نیاز موجود است و در صورتی که احساس شود بازار از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته بلافاصله بازار را تنظیم می‌کنیم.
به گفته تمدن، استانداری اجازه نخواهد داد به مردم فشار وارد شود و با اخلال‌گرانی که در بازار دست به گران فروشی و احتکار می‌زنند با اشد مجازات برخورد خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که چه مجازات‌هایی برای متخلفان در نظر گرفته خواهد شد، بیان داشت: در این باره مجازات‌هایی از تعطیلی، لغو پروانه کسب و کار تا جرائم سنگینی که مسئولان دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی اعلام خواهند کرد، در نظر گرفته شده است.
وی با ابراز تاسف نسبت به افزایش برخی کالاها طی چند روز گذشته تصریح کرد: این افزایش قیمت بی‌دلیل است و به جای اینکه با خرده‌فروشان برخورد شود تولیدکنندگان و عمده‌فروشان هدف قرار خواهند گرفت.
تمدن با اشاره به برخورد و تذکر جدی به صنوف مختلف که اجناس گران روانه بازار می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر در بخش مواد غذایی، شوینده و لبنیات افزایش قیمت داشته که طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت.
به گفته استاندار تهران، کالاهایی که طی روزهای اخیر بی‌جهت گران شدند در روزهای اینده شاهد سیر نزولی قیمت خواهند بود.
وی در پاسخ به این سؤال که چه تدابیری برای جریان‌های مخل اجرای قانون هدفمندی در نظر گرفته شده است، گفت: اگر جریان‌ها و افرادی فکر می‌کنند که می‌توانند با وجود تقابل با قوانین اجرایی کشور به صحنه سیاسی برگردند، سخت در اشتباه هستند.
به گفته وی، قطعا قانون هدفمندی یارانه‌ها رضایت عمومی مردم را به دنبال خواهد داشت و در صورتی که برخی بخواهند مانع ایجاد کنند توسط مردم پس زده خواهند شد.
این مقام مسئول افزود: کسانی که به طور مغرضانه در اجرای قانون قلم زدند مطمئنا پشیمان خواهند شد و اگر منتقد بیغرض و دلسوز باشند دولت استقبال کرد چون نقد موجب رشد در کار است و قانون هدفمند کردن یارانهها مصداق اجرای عدالت است و مطمئنا مردم رئیس جمهور را در این راستا یاری خواهند کرد.