اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا حداقل دستاورد برجام
حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهارات ترامپ رئیس جمهور امریکا درباره برجام و تصمیمات جدیدش پیرامون این توافقنامه هسته ای، اظهار داشت: برجام یک توافق‌نامه بین المللی بود که با تمام زشتی‌ها و زیبایی‌ها و فراز و فرود‌ها بین ایران با گروه ۱ + ۵ به امضا رسید.

وی با بیان اینکه روی کار آمدن ترامپ فضای حاکم بر این توافق نامه را قدری متفاوت کرده، افزود: هر چند معتقدم که تمامی زوایای پنهان این موافقت نامه را جان کری و باراک اوباما نوشته اند در واقع نمی‌توانیم بگوییم دولت قبلی امریکا افرادی با مواضعی مناسب در برابر جمهوری اسلامی بودند و دولت جدید امریکا مواضعی خصمانه‌ دارد، در واقع شرایطی که امروز مشاهده می‌کنیم را دولت قبلی امریکا ایجاد کرده است. 

حاجی بابایی یادآور شد: امروز شرایط به گونه ای است که امریکایی‌ها هر اندازه لازم بدانند به ایران فشار وارد کرده و ما راهی برای برون رفت از آن نداریم مگر اینکه بتوانیم در مقابل تصمیمات و اقدامات آن‌ها تصمیمات مقتضی بگیریم. 

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مهم‌ترین نتیجه حاصل از برجام را غیرقابل اعتماد بودن امریکایی‌ها برشمرد و تصریح کرد: مهم این است که جمهوری اسلامی ایران و جهان به این جمع بندی رسیدند که امریکا غیرقابل اعتماد است و هرگز نباید به آن‌ها اعتماد کرد؛ این کشور هیچ گاه اراده‌ای برای تغییر در سیاست‌های خصمانه اش نداشته و با سنگ اندازی و مانع تراشی برای مسدود کردن مسیر پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی گام برداشته است.

 

 

حاجی بابایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هرگز نمی‌خواهند تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران را لغو کنند، ادامه داد: برای شرایط فعلی دو راه را بیشتر نمی‌توان متصور بود یا آمریکایی‌ها با ماندن در برجام همچنان اقدامات بزن درروی خود را ادامه می‌دهند یا اینکه از این توافقنامه هسته ای خارج خواهند شد. 

وی درباره اقدام متناسب ایران در قبال اقدامات خصمانه آمریکایی ها، بیان داشت: در این حین ایران باید چگونگی تامین منافعش را بررسی کند و ببینید که آیا ادامه برجام بدون امریکا موجب تحفظ این منافع می شود یا خیر و در صورت عدم تامین این منافع بازگشت به مواضع قبل از اجرای برجام برای دقاع از حق و حقوقش را برگزیند. 

رئیس فراکسیون نمیاندگان ولایی در پایان با اشاره به اظهارات اخیر آمانو مبنی براینکه در بند T برجام تفاوتی در بازدید از مراکز نظامی و غیرنظامی ایرانی‌ها دیده نشده است، خاطر نشان کرد: اماکن نظامی ما، خط قرمز ماست؛ هرگز در برجام چنین ابهامی وجود ندارد و این مسئله، سناریوی جدیدی است که آمریکایی‌ها آن را مطرح کرده اند چراکه صحبت‌های مسئولان مذاکره کننده ما همواره گواه بر عدم وجود چنین موضوعی در توافقنامه هسته ای است.