کناره‌گیری واشنگتن از توافق هسته‌ ای، پیام بَدی را برای رقبای آمریکا می فرستد

«دیان فینستین» (Dianne Feinstein) سناتور ارشد ایالت «کالیفرنیا» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اِس» در اشاره به تصمیم احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا برای انتشار گزارش عدم پایبندی ایران به «برجام» تصریح کرد: در کمیته قضایی سنا گزارش  اطلاعاتی مفصلی درباره ایران ارائه شد. هیچ تردیدی درباره پایبندی ایران به محدودیت‌ های برجام وجود ندارد. به نظرم ایران همکاری صد در صدی در زمینه برجام داشته است.

سناتور ارشد ایالت «کالیفرنیا» ادامه داد: هنگامی که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی یا هرکس دیگری به مشکلی (در برجام) پی ببرد، فوراً این مشکل برطرف می شود.

وی در ادامه افزود: کناره‌گیری واشنگتن از توافق هسته‌ ای، پیام بَدی را برای رقبای آمریکا می فرستد. بزرگترین آن نیز بحرانی است که درباره کره شمالی ایجاد خواهد شد؛ زیرا به این کشور دلیلی می‌ دهد دال بر اینکه نمی‌ توان به هیچ‌ یک از اقدامات جمهوریخواهان اعتماد کرد.

«دیان فینستین» تأکید کرد: وقتی انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان با یکدیگر توافق می‌ کنند تا از چیزی حمایت کنند و حال پس از اینکه آمریکا یک انتخابات برگزار کرده و رئیس‌جمهورش تغییر می‌ کند و قصد دارد از این توافق خارج شود، این چه مفهومی می‌ تواند داشته باشد؟