نجفی: نرخ بیکاری نگران‌کننده است

 محمد‌رضا نجفی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 19 مهر) در نطق میان‌ دستور خود در صحن‌ علنی پارلمان، اظهار داشت: ما در لحظه‌ای تاریخی ایستاده‌ایم، مجموع چالش‌های پیش‌ رو چنان پیچیده، پیش‌رونده و عمیق‌شونده است که جز وفاق ملی چاره‌ای برای حل آن نیست.

وی با اشاره به معضلات پیش‌روی کشور، افزود: بودجه، وضعیت نگران‌کننده نرخ بیکاری، بحران صندوق‌های بازنشستگی، بحران آب و زیست محیطی، معضلات سیستم بانکی، مشکلات فضای کسب و کار و همچنین فساد، فقر و تبعیض از معضلات قابل توجه است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: زوال یا تحلیل نهاد‌های کارآمد، تزلزل انسجام اجتماعی و نادیده‌انگاری وفاق ملی 3 معضل اصلی و زیر‌ساختی کشور است که جز بسیج عمومی و فعال کردن همه امکانات ایران راهی دیگر پیش‌روی ما نگذاشته است.

نجفی در بخش پایانی نطق خود برای حل معضلات و مشکلات کشور به راهکارهایی اشاره کرد و گفت: تدوین یک برنامه حداقلی و عملیاتی برای مبارزه با فساد، شفاف‌سازی محیط کسب و کار، بسته کاربردی ایجاد تحرک اقتصادی، اجماع قوای حکومتی و جذب تمامی گروه‌های ذی‌نفوذ اجتماعی و تشکلات اقتصادی بخش خصوصی و همچنین شفاف‌سازی محیط اقتصادی و اجتماعی از جمله این راهکارها به حساب می‌آید.