توهین ترامپ به مردم ایران + فیلم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از ماه‌ها انتظار بالاخره راهبرد جدید خود درباره ایران را طی یک سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد و همانگونه که انتظار می‌رفت یکی از بخش‌های این راهبرد، تلاش برای ایجاد شکاف میان مردم و دولت ایران بود.

وی در سخنرانی شب گذشته خود در کاخ سفید در راستای یک سیاست کلی که تاکنون از سوی تمامی روسای جمهور آمریکا دنبال شده است،‌ سعی کرد در انتقادات خود از ایران، بین مردم و دولت ایران تفاوت قائل شده و خود را طرفدار مردم ایران و حامی حقوق آنها (!) نشان دهد؛ همانگونه که در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز چنین قصدی داشت.

اما ویدئویی که روز گذشته از رئیس‌جمهور آمریکا منتشر شد نشان می‌دهد او ساعاتی پیش از سخنرانی خود در کاخ سفید در یک سخنرانی دیگر در جمع سیاستمداران محافظه‌کار، ملت ایران را "تروریست" خطاب می‌کند تا ثابت کند آنچه در اظهارات فریبکارانه خود بر زبان می‌آورد متفاوت از آنچیزی است که به آن اعتقاد دارد.

ترامپ در این سخنرانی خطاب به افراد حاضر می‌گوید: امروز بعدازظهر (8 شب به وقت تهران) درباره ایران سخنرانی خواهم کرد؛ یک "ملت تروریست" مانند چند ملت معدود (تروریست) دیگر. فکر می‌کنم شنیدنش برای شما جالب باشد.

 

حجم ویدیو: 2.70M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25