سيروس سجاديان بعد از ظهر امروز در نشست ياوران شوراي اسلامي شهر شيراز اظهار داشت: در حوزه شوراهاي اسلامي محلات، رويكرد برجسته پليس پيشگيري اجتماعي مقدم بر پيگيري انتظامي است.
به گزارش افکار به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: استانداردسازی در رفتار پلیس جامعه‌محور با مردم، تقویت ارتباط اجتماعی، بهره‌گیری از تکنولوژی، افزایش رضایتمندی مردم از پلیس و تولید ناامنی بر متخلفان و مجرمان از دیگر اهداف نیروی انتظامی است.
سجادیان تصریح کرد: در مدت شش ماهه گذشته تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ شیراز برقرار شده که نشان از تعامل مردم با پلیس است.
وی با اشاره به اینکه اگر نیروهای انتظامی به تنهایی در مقوله اجتماعی وارد شود، موفق نیست، گفت: پلیس در برقراری و حفظ امنیت اجتماعی، مشارکت‌ تمام دستگاه‌ها و مردم را در زمینه‌های اخلاقی و فرهنگی خواهان است.
جانشین فرماندهی انتظامی فارس دفاع از ارزش‌های اسلامی را از دیگر محورهای نیروی انتظامی دانست و افزود: حفظ ارزش‌ها در قالب پاسداری از خون شهدا، احترام به قانون، اجرای قانون اساسی، حفظ حریم امنیت مردم، دفاع از مظلوم در برابر ظالم است.
سجادیان در ادامه برگزاری آموزش همگانی در سه نهاد محله، مدرسه و مسجد را ضروری دانست و اظهار داشت: در اجرای طرح امنیت اجتماعی با فروشندگان چاقو نمی‌توان برخورد کرد اما کسانی که از چاقو به عنوان ابزار برای ناامنی استفاده کنند برابر قانون متخلف شناخته می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه دیگر رویکرد پلیس در کشف جرم از پلیس اطلاعاتی به اطلاعاتی پلیس است، افزود: در حوزه پیشگیری هرچه قبل از عملیات عرق ریخته شود در موقع عملیات خون کمتری را شاهد می‌شویم.
سجادیان خاطرنشان کرد: در شهری که مقام معظم رهبری آن را سومین حرم اهل بیت نامگذاری کرده‌اند نباید جزیره‌ای فکر کرد و ما به دنبال ارتقای امنیت در تمام ابعاد فرهنگی و اجتماعی هستیم.
در ادامه اعضای یاوران شورای اسلامی مهم‌ترین مسائل و معضلات اجتماعی را ارائه کردند و خواستار جمع‌آوری سلاح‌های سرد، برقراری اهداف امام و شهیدان در برقراری آرامش و آسایش، حمایت قوه قضائیه از پلیس و تعامل با یاوران شورا و نظارت بر نحوه عملکرد باغ‌ها و بوستان‌ها و برخورد قاطع با اراذل و اوباش در سطح شهر شدند.