اظهارات بی شرمانه وزیر خارجه آمریکا نسبت به سپاه!

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک خبری با عادل الجیبر همتای سعودی اش در ریاض اعلام کرد: «سومین سفر من به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان بیانگر ماهیت روابط بین دو کشور است. از پادشاه سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تشکر می کنم. به اعتقاد من تشکیل شورای هماهنگی بین عربستان و عراق، گام مهمی برای برقراری ثبات در منطقه است. این روابط برای ملت عراق اهمیت دارد. روابط عربستان و عراق اهمیت زیادی دارد.»

تیلرسون در بیان سیاست‌های ضد ایرانی‌اش گفت: «با مقامات عربستانی درباره نقش ایران که امنیت منطقه را برهم می زند (!) و سیاست جدید رئیس جمهور آمریکا گفتگو کردم. پادشاه سعودی به شدت از سیاست ترامپ حمایت کرد. سپاه پاسداران ایران عامل بی ثباتی در منطقه است (!). امیدواریم شرکای اروپایی هم به این سیاست بپیوندند. ساختار تحریم های جدید علیه تهران به گونه ای خواهد بود که ایران و سپاه پاسداران نتوانند ثبات منطقه را برهم بزنند. (!)»

وی ادامه داد: «آمریکا برای کاستن از تنش در روابط چهار کشور (تحریم‌کننده دوحه) با قطر تلاش می کند. امیدواریم این کشورها با یکدیگر برای وحدت شورای همکاری خلیج (فارس) گفتگو کنند. ما گفتگو بین این کشورها را برای برطرف کردن اختلافات تشویق می کنیم. روابط قوی با همه کشورهای منطقه از جمله قطر داریم و این مسئله از نظر امنیتی و اقتصادی برای ما اهمیت دارد.»

عادل الجیبر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این دیدار گفت: با تیلرسون درباره خطر ایران در منطقه و درباره بحران قطر و مقابله با تروریسم و افراط گرایی گفتگو کردیم. ما اوضاع سوریه را هم بررسی کردیم.