ایرانِ امروز، کره شمالیِ فرداست/ گزافه گویی جدید صهیونیستها

یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، روز گذشته (دوشنبه) در ادامه تلاش‌های مذبوحانه سران این رژیم، از مقامات ژاپن خواست از توطئه صهیونیستی بازبینی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، حمایت کنند. این مقام صهیونیستی مدعی شد: ایران در صورت کنترل نشدن ممکن است پا جای پای کره شمالی هسته‌ای «سرکش» بگذارد.

کاتس در سفر رسمی خود به ژاپن با تارو کونو، وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و گفتگو کرد. براساس بیانیه وزارت اطلاعات اسرائیل، این وزیر صهیونیستی در ادامه یاوه‌گویی‌های سران رژیم اشغالگر قدس، مدعی شد: ایران باید امروز متوقف شود تا به کره شمالی فردا تبدیل نشود. کاتس در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: باید جلوی دستیابی ایران به توان موشکی که منطقه و همه جهان را تهدید ‌کند، گرفته شود.

توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) معروف است، سال 2015 میلادی میان ایران و شش قدرت جهانی امضا شد. طبق این قرارداد ایران موافقت کرد در ازای لغو تحریم‌های هسته‌ای این کشور، فعالیت‌های هسته‌ای خود را تا سال 2025 محدود کند.

رژیم صهیونیستی به سرکردگی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، پیش از انعقاد این قرار داد نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از امضای آن به کار بست. این رژیم همچنین از تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج واشنگتن از برجام در صورت «اصلاح نشدن»، حمایت کرده است.