عزم جدی ایران و ترکیه بر افزایش همکاری های مشترک

محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین المللی بررسی جایگاه زنان در ادبیات معاصر ایران در دانشگاه «ییلدریم بایزید» حضور یافت و با رییس و مسئولین این دانشگاه دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدار طاهریان فرد با ابراز خرسندی از برگزاری همایش «زن در ادبیات معاصر ایران» در دانشگاه ییلدریم بایزید، توسعه همکاری های مشترک فرهنگی را گامی مهم در تحقق توازن همکاری های مشترک میان دو کشور دانست و افزود: عزم مسئولین ارشد دو کشور بر افزایش همکاری مشترک میان ایران و ترکیه عزمی جدی است و باید همگی تلاش کنیم تا در عرصه فرهنگی نیز مانند سایر عرصه ها به توازن مطلوبی دست یابیم.

سفیر ایران در ترکیه با تشریح ابعاد مختلف توسعه روابط همه جانبه میان دو کشور گفت: در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی صورت گرفته است لیکن این اقدامات با توجه به اشتراکات مهم فرهنگی و جبر جغرافیایی که دو ملت را در کنار یکدیگر قرار داده است، کافی نیست.

وی با اشاره به انتصاب منصور غلامی به سمت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: انتصاب ایشان به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به حضور وی در ترکیه و شناخت وی از ظرفیت های موجود میان دانشگاه های دو کشور، فرصت مغتنمی است تا مسئولین دانشگاه های ترکیه از آن برای افزایش همکاری های مشترک علمی و دانشگاهی بهره گیری کنند.

طاهریان فرد دانشگاه ییلدریم بایزید را دانشگاهی تازه تاسیس اما مهم توصیف کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی این دانشگاه در این مدت کوتاه بسیار قابل توجه است و امیدواریم که این شجره طیبه پایگاهی برای بیشترین تعامل و همکاری های گسترده فرهنگی میان دو کشور باشد.