تاجزاده: عده‌ای می‌خواهند روحانی را نابود کنند!

 مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸، در پاسخ به این سؤال که "برخی از اطرافیان آقای روحانی می‌گویند وی دیگر نیاز به رای مردم ندارد و می‌تواند بدون توجه به افکار عمومی کار خود را به پیش ببرد"، گفت:

«من نمی‌دانم این اطرافیان چه کسانی هستند، اما یقین دارم خود آقای روحانی این تعبیر را ندارد. علت آن هم این است که آقای روحانی از امروز تا روزی که ریاست جمهوری را تحویل دهد، با مشکلاتی مواجه خواهد شد که جز با حمایت این ملت نمی‌تواند از پس آنها برآید. اگر وضعیت کشور ما به گونه‌ای بود که رئیس جمهور می‌توانست رای بگیرد و بعد از آن بی‌اعتنا به افکار عمومی کار خود را انجام دهد، می‌توانست چنین رویکردی داشته باشد، اما در شرایط کشور ما چنین رفتاری امکان پذیر نیست«.

او افزوده است: «دست و پای روحانی با وجود حمایت ۲۴ میلیونی بسته است، اگر احساس کنند که این ۲۴ میلیون هم دیگر از وی حمایت نمی‌کنند، نابودش خواهند کرد. اما من فکر می‌کنم که آقای روحانی در عین حال می‌خواهد تعامل لازم را هم داشته باشد. مثلا در همین ماجرای وزارت علوم، روحانی تعامل کرد، اما به این معنی نیست که بر سر حقوق دانشجویان معامله کرد. چرا که روحانی می‌داند به حمایت دانشگاه نیاز داد. به همین جهت من خوشحالم که آقای غلامی برای تحقق وعده‌های روحانی تلاش خواهد کرد.

 

*قضاوت درباره صحبت‌های تاجزاده را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

طرفه آنکه این روزها بیشترین صدای انتقاد و اعتراض علیه رئیس‌جمهور روحانی، از اردوگاه اصلاح‌طلبان به‌گوش می‌رسد و تاجزاده گویا در جریان نیست که رفقای ستادی او طی روزهای اخیر، تا به انکار ائتلافشان با روحانی هم پیش رفته‌اند و حتی او را ناعادل می‌خوانند.

جالب آنکه حتی عبدا... ناصری، از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان نیز به تازگی در اظهاراتی از این گفته است که روحانی اگر مختار باشد، از اصلاح‌طلبان عبور می‌کند!

البته اصولگرایان نیز پیرامون بی‌دستاوردی و شکست برجام، انتقادات وسیعی را به سمت ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات روانه کرده‌اند اما آدرس صاحبان اعتراضات بنیان برافکن و ناجوانمردانه که روزگاری می‌گفتند ما فدائیان روحانی هستیم اما امروز متعرّض او شده‌اند و حتی عنوان می‌کنند که مسئولیت اقدامات دولت بر عهده آنها نیست را بایستی در اردوگاه اصلاحات جست نه در جای دیگر.