مهر: سیدعلی اکبر طاهایی با اشاره به حضور رئیس جمهور در استان، بیان داشت: انگیزه سفر دکتر احمدی نژاد به استان، پاسداشت و نکوداشت مرحوم کردان است.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و روحیه خدمتگزاری مرحوم کردان افزود: آن مرحوم در هر جایگاهی که توفیق خدمتگزاری پیدا کرد با تمام وجود توانمندی های خاص خود را به نمایش گذاشت.

طاهایی، حضور رئیس جمهور را در دو سالگرد ارتحال آن مرحوم، نشان دهنده جایگاه ویژه کردان در کشور دانست و افزود: کانون توجه رئیس جمهور در این سفر نیم روزه به مازندران حضور در مراسم سالگرد ارتحال مرحوم کردان بوده اما در حاشیه این مراسم افتتاح ۱۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن مهر استان در دستور کار است.

استاندار مازندران افزود: این پروژه ها شامل ۱۱ هزار و ۷۶۶ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، سه هزار و ۵۴۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و سه هزار و ۱۴۴ واحد در بافت های فرسوده استان خواهد بود.

طاهایی اظهار داشت: به دلیل اینکه مسئله خانه دارشدن مردم برای ما مهم تر از برگزاری مراسم رسمی افتتاح است، در برخی از این واحدها صاحبان منزل سکونت یافتند.

استاندار مازندران بیان داشت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت بابل و امیرکلا با دو هزار و ۷۰۸ واحد، بهشهر با هزار و ۵۶۸ واحد و قائم شهر با هزار و ۴۲۷ واحد بیشترین تعداد را دارا است.

طاهایی اظهار داشت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تنکابن با ۵۴۴ واحد، سوادکوه با ۵۲۹ واحد و بابلسر با ۵۲۷ واحد بیشترین پروژه ها را به خود اختصاص دادند.

استاندار مازندران گفت: در بافت های فرسوده استان، ساری با ۶۳۱ واحد، قائم شهر با ۵۶۲ واحد و بهشهر با ۳۵۱ واحد بیشترین تعداد را داراست.

طاهایی با بیان اینکه سفر چهارم هیئت دولت به استان قرار بود یک هفته پس از عید غدیر انجام شود، اضافه کرد: با توجه به آمادگی کامل استان برای انجام این سفر، به دلیل تداخل با برنامه سفر درون استانی تهران این سفر به زمان دیگری موکول شد.

وی بیان داشت: قطعاً روز دوشنبه هفته جاری حضور رئیس جمهور در استان نهایت استفاده را کرده و حول محورهای مهم توسعه استان با دکتر احمدی نژاد مذاکره خواهیم کرد.

طاهایی افزود: تخصیص اعتبارات ملی برای احداث کارخانه های زباله سوز و تسریع در روند ساخت و تعریض جاده های استان از جمله موضوعاتی خواهد بود که با دکتر احمدی نژاد گفتگو خواهد شد.