لاریجانی: مسئولان با سرعت بیشتری کمک‌ها را به آسیب‌دیدگان زلزله برسانند

علی لاریجانی صبح امروز دوشنبه طی سخنانی در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع زلزله شب گذشته در برخی مناطق غربی کشور، اظهار کرد: به خانواده های آسیب دیده در زلزله و همچنین نمایندگان حوزه های انتخابیه این مناطق تسلیت می گوییم.

وی ادامه داد: از وزارتخانه های کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر می خواهیم با سرعت بیشتر ی کمک ها را به مجروحان و آیسیب دیدگان زلزله برسانند.

لاریجانی ادامه داد: با اخباری که از شب گذشته درباره زلزله دریافت کرده ام، تلاش های زیادی برای رساندن امکانات به آسیب دیدگان انجام شده که حتما باید کمک رسانی ها با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از مقام معظم رهبری هم تشکر می کنم که که نیروهایی را برای کمک به مجروحان اعزام کردند.

وی ادامه داد: از کمیسیون های عمران و شورا هم می خواهیم گروهی را اعزام کنند تا به این امر رسیدگی کنند و کمک های بیشتری به آسیب دیدگان انجام شود همچنین با ارزیابی و جمع بندی آسیب ها در آینده کمک های لازم انجام شود.

همچنین طبق اعلام خانه ملت، لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستور جلسه امروز ابتدا بحث بودجه ریزی براساس روش عملکرد است،یکی از مسائلی که ما درگذشته مستمراً از دولت خواستیم بودجه عملیاتی بودکه بنا شد براساس مدل جدید این کار انجام شود جزء موضوعاتی که در ابتدای سال نیز دنبال می شد،همین مسئله بود که نظام بودجه ریزی به نحوی باشد که متناسب با عملکرد بودجه تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه در مرحله قبل که آقای نوبخت به مجلس آمدند گفته شد که بودجه سال آینده برهمین اساس طراحی می شود ادامه داد:حداقل اگر گام اول را بردارند؛گام مهمی است که انشاءالله نظام بودجه ریزی کشور در آینده تغییر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:بررسی هایی که مرکز پژوهش ها انجام داده بود نشان می دهد که قانون بودجه ریزی در مجلس باید متناسب با این امر تغییراتی یابد و با کمک دیوان محاسبات مباحث طولانی انجام شده، مقرر شد تا در این جلسه مسئول دیوان محاسبات و آقای نوبخت، توضیحاتی را ارائه کنند تا نمایندگان در جریان باشند که این نظام بودجه ریزی اقتضائات خاص خود را در نگارش بودجه و تخصیص بودجه دارد و هم باید تغییراتی در قانون انجام شود؛لذا این جلسه دارای اهمیت است زیرا می تواند در آینده شرایط کشور را از نظر کارهای عمرانی تغییرات اساسی در آن داده شود.

به گزارش میزان در جریان زلزله شب گذشته در غرب کشور متاسفانه تاکنون ۱۶۴ تن از هموطنانمان جان خود را از دست داده‌اند و با اعلام استاندار کرمانشاه، در این استان سه روز عزای عمومی اعلام شده است.