حضور سیف در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه

محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح جلسه صبح امروز این کمیسیون گفت: ولی‎الله سیف رئیس بانک مرکزی در جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه و بودجه حضور یافت.

وی ادامه داد: رئیس بانک مرکزی درباره نحوه پرداخت بدهی سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری فرشتگان گفت که با تصمیم سران قوا قرار است بدهی تا 200 میلیون به همه سپرده‌گذاران پرداخت شود و الان هم در شرف انجام شدن است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بنا به اظهارات رئیس بانک مرکزی 10 درصد از سپرده‌های سپرده‌گذاران هم که قبلا کسر شده بود در حال پرداخت است، ادامه داد: منابع پرداخت هم از خطوط اعتباری تامین می‌شود و به پشتوانه املاک شناسایی شده موسسه فرشتگان پرداخت خواهد شد.

خدابخشی افزود: سیف در این نشست همچنین تاکید کرد که کاسپین مجوزدار به هیچ‌ شخصی بدهکار نبوده و الان هم نیست و مشکل تعاونی‌هایی هم که در کاسپین ادغام شده‌اند، در حال حل شدن است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اظهارات سیف درباره نحوه تعیین تکلیف بدهی سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان توسعه (وحدت) گفت: موسسه مالی و اعتباری آرمان توسعه (وحدت) با موسسه ملل ادغام شده است و مشکل سپرده‌گذاران تا مبلغ سه میلیون تومان که تعدادشان معادل 77 درصد سپرده گذاران آن موسسه می‌شود، حل شده است.

وی با بیان اینکه بانک آینده عهده‌دار پرداخت بدهی سپرده‌‎گذاران افضل توس شده است، تصریح کرد: برای حل مشکل سپرده‌گذاران سپرده‌های تا مبلغ 100 میلیون تومان موسسات آرمان توسعه (وحدت) و افضل توس قرار است روز چهارشنبه مجوز گرفته شود و هفته آینده پرداخت‌ها آغاز شود.

خدابخشی ادامه داد: برای حل مشکل سپرده‌گذاران سپرده‌های بیشتر از 100 میلیون تومان موسسات آرمان توسعه (وحدت) و افضل توس قرار است 100 میلیون به آنان پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: طبق گفته سیف، بدهی سپرده‌‎گذاران ثامن الحجج تا 200 میلیون تومان هم تعیین تکلیف شده و در حال پرداخت شدن است.