به گزارش افکار به نقل از راهبرد نیوز،انتخابات نماينده مديران مسئول در هيئت نظارت بر مطبوعات در شرایطی فردا یکشنبه در تالار وحدت برگزار خواهد شد که آرایش انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان برای حمایت از نامزد موردنظر تا حدودی قطعی شده است.

مدیران مسئول روزنامه ها و نشریات اصلاح طلب به طور قطع حمایت خود را ازعلی صالح‌آبادی(نشریه ستاره صبح) اعلام کرده و تلاش دارند با رایزنی های مختلف، آرای جدیدی را نیز به ترکیب حامیان کاندیدای این جریان ییفزایند.

اخبارتائید شده حاکی از آن است که سرانجام اصولگرایان از میان دو نامزد موردنظر(نوباره و سیدنظام الدین موسوی) بر روی نامزدی موسوی(مدیرمسئول روزنامه جوان) به نظر قطعی رسیده اند و قرار است در این انتخابات از او حمایت کنند.

در این میان اقبال دیگر نامزدها برای پیروزی و کسب رای حداکثری تنزل یافته و احتمال دارد تا زمان برگزاری انتخابات، برخی مدیران مسئول که صلاحیت نامزدی این انتخابات را دارندبه خاطر شانس پایین انتخاب، از ادامه رقابت انصراف دهندو یا به نفع نامزد خاصی کناره گیری کنند.

پیش از این در خبرها آمده بود که ۱۸۰ مدیرمسئول نشریات دانشگاه آزاد همزمان با انتخابات نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیات نظارت بر مطبوعات در اجلاس سه روزه در تهران گردهم آمده و در خصوص حمایت از نامزدی واحد برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات همفکری و تصمیم گیری خواهند کرد. که پس از انتشار این خبر، گمانه زنی ها حکایت از آن داشت که نامزد موردنظر دانشگاه آزاد در این انتخابات،(ح— ا) است.

همچنین برخی سایتها خبری منتشر کردند که(ح— ا) از هفته ها پیش رایزنیهای خود را با مدیران سرشناس و بانفوذ مطبوعات برای جذب آرا شروع کرده است.

سید احسان قاضی‌زاده مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی در گفت‌وگویی با اعلام این که این انتخابات در ساعت ۱۴:۳۰ فردا یکشنبه نهم آبان در تالار وحدت برگزار می‌شود افزود: در این دور از انتخابات، مجموعاً ۱۶ نفر اعلام نامزدی کردند که توسط کمیته ۳ نفره نظارت، صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۱ نفر به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات معرفی شده‌اند.

سید نظام‌الدین موسوی از نشریه جوان، سید ‌اصغر ملاسعیدی از نشریه هدف و اقتصاد، بیژن نوباوه وطن از نشریه عصر ایرانیان، امید حلالی‌زاده از نشریه فرهنگ جنوب، علیرضا معزی از نشریه خبر ورزشی، محمد کاظم سالمی از نشریه هنرپو، حسین انتظامی از نشریه فارغ‌التحصیلان، حسین سبحانی از نشریه شهاب، علی صالح‌آبادی از نشریه ستاره صبح، محمدرضا جویباریان از نشریه هنر و رایانه و محمد آخوندی از نشریه وطن امروز ۱۱ نفر نامزدهای این دوره از انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات را تشکیل می‌دهند.

این انتخابات در شرایطی برگزار می شود که همزمان هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها در تهران دایر است.