به گزارش فارس، فخرالدین حیدری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سهشنبه) طی نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در کردستان به دو مشکل اشتغال و سرمایهگذاری شرکتهای دولتی اشاره کردند و فرمودند که شرکتهای دولتی با سرمایهگذاری برای رفع مشکل اشتغال در این استان گام بردارند، اما آیا دولت این گونه عمل کرده است؟

وی افزود: هر روز در اخبار شاهد سفر رئیس جمهور به استان‌های مختلف برای افتتاح پژوه‌های عمرانی و اشتغال‌آفرین هستیم اما سهم ما کردستانی‌ها از این افتتاح‌ها، تنها افتتاح دامداری‌ها و مرغ‌داری‌ها برای بخش خصوصی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی جوانان بیکار را که کاری جز خیابان‌گردی ندارند، می‌بینیم از شنیدن آمارهای غیرواقعی دولت تعجب می‌کنیم و نمی‌دانیم آمارها را باور کنیم یا این همه جوان جویای کار را که مسلما واقعیت را باید باور کرد.

حیدری با تاکید بر اینکه رئیس جمهور با عنوان مجری قانون اساسی موظف به اجرای تمام اصول قانون است، خطاب به رئیس جمهور گفت: شما باید تمام اصول قانون اساسی را اجرا کنید اما چرا اصل ۱۵ قانون را که در خصوص زبان کردی است، اجرا نمی‌کنید؛ مگر رهبری تاکید نکرده‌اند که زبان کردی یک سرمایه ملی است، پس چرا برای این سرمایه ملی کاری نمی‌کنید.

وی اضافه کرد: نمی‌دانیم که سخنرانی‌های پر از وعده و وعید و امید رئیس جمهور را باور کنیم یا وعده‌های عمل نشده دولت را؛ رئیس جمهور در سفر به کردستان چنان به مردم سقز و بانه وعده داد که همه فکر می‌کردیم، طی ۲،۳ سال آینده همه مشکلات حل می‌شود اما هیچ کدام از آن وعده‌ها عملی نشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس همچنین خطاب به دولت تصریح کرد: جای سؤال است که چرا مردم را سر کار می‌گذارید؛ روستائیان استان کردستان هنوز آرزوی آب شرب و آسفالت جاده‌ها را دارند اما هیچ کدام از این آرزوها رنگ عمل به خود نگرفته است.

حیدری خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: اگر شما به جای یکی از این ساکنان روستاهای سقز و بانه بودید، با وجود این همه بی‌عدالتی هنوز به عدالت محوری دولت اعتقاد داشتید؟

وی اضافه کرد: آقای رئیس‌جمهور آیا از وضعیت اسفناک بیمارستان‌های دولتی باخبرید؟ مردم، پزشکان، کارکنان بیمارستان و همه و همه از این وضعیت ناراضی‌اند اما شما برای این موضوع چه کار کرده‌اید؟

این نماینده مجلس ادامه داد: آیا به جای اینکه سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان از بیت‌المال بابت بازسازی افغانستان در بودجه کشور لحاظ کنید، بهتر نبود به فکر درمان رایگان بیماران بی بضاعت کشورمان بودید.

حیدری همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: قرار بود با اجرای هدفمندی یارانهها دیگر فقیری در ایران باقی نماند، قرار بود پول نفت بر سر سفره مردم بیاید اما با تصمیمات ناصحیح و شتاب زده اقتصادی و اجرای نادرست و ناقص قانون هدفمندی نه تنها نفت را بر سر سفرههای مردم حاضر نکردید بلکه کم کم آب و نان را هم از سر سفره فقیران حذف کردید.