مالک شريعتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، ادامه بقا و حيات اصلاح طلبان در عرصه سياسي را منوط به شرکت آنان در انتخابات دانست و افزود: اصلاح طلبان با آگاهي و ترس از اينکه مردم حتي بدون حضور آنان نيز در انتخابات حضور فعال خواهند داشت؛ در انتخابات شرکت خواهند کرد.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ژست تحریم انتخابات و عدم مشارکت از سوی اصلاح طلبان یک ویترینی است که واقعیت ندارد؛ گفت: این جریان با یک سناریوی از پیش طراحی شده در انتخابات مجلس شرکت می کنند.

شریعتی سپس با تشریح الگوی شرکت اصلاح طلبان ۴ گروه از مجموعه جریان اصلاح طلب، دوم خرداد و فتنه را برشمرد.

وی امثال حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین که در فتنه نقش بارز داشتند و مجرمند را در گروه اول قرار داد و گفت: این گروه به دلیل فرار از پاسخ به اتهامات در صدد تحریم انتخابات هستند.

عضو جمعیت رهپویان در تبیین اهداف گروه دوم اظهار داشت: کسانی که در پشت صحنه فعالیت داشتند با معرفی عناصر شناخته شده خود که در میان مردم مقبولیت ندارند و رد صلاحیتشان از پیش معلوم است دست به یک انتحار سیاسی خواهند زد.

عضو کمیته سیاسی جبهه متحد اصولگرایی، افزود: ‌ هدف اصلاح طلبان از این انتحار سیاسی مظلوم نمایی برای جلب نظر افکار عمومی و نیز جذب حمایت خارجی است.

شریعتی عناصری که جرم آشکاری ندارند و احتمال تایید صلاحیت در آنان بالاست را در گروه سوم جای داد و عنوان کرد: ‌ بخشی از این گروه هم اکنون نیز با حمایت از سوی عوامل پشت صحنه در مجلس حضور دارند و در انتخابات آتی نیز به عنوان سرلیست برای گروه چهارم که همان مهره های سفید هستند؛ ایفای نقش خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم با حضور پیوسته و بصیر خود در تمامی صحنه ها همواره به گروه هایی که عوامل دست نشانده غرب هستند هشداری جدی داده اند؛ گفت: ‌ مردم دیگر طاقت جولان دادن این افراد را در عرصه سیاسی ندارند.

شریعتی اذعان داشت: نهادهای مسئول و سیاسیون نیز بایستی با عملکرد هوشمندانه خود در جهت آرام سازی فضای انتخابات تلاش کنند.

*** پایان دولت دهم؛ تهدیدی برای بقای جریان انحرافی

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه گروهک انحرافی مجموعه ریشه داری در جامعه نیست؛ گفت: انحرافیون یک جریانی هستند که با القائات و شهودات مختلفی که در فضای سیاسی جامعه بیان می کنند سعی در فریب جامعه دارند.

شریعتی اظهار داشت: جریان انحرافی در یک زندگی انگلی خود را به بدنه عظیم و خدمتگزار دولت نزدیک کرده و با چسبیدن به آن زمینه بقا و حیات خود را در فضای سیاسی کشور فراهم ساخته است.

وی افزود: ‌ این جریان با نزدیک شدن به پایان دولت دهم احساس خطر کرده و سعی در پیروزی در انتخابات آتی مجلس را دارند.

شریعتی با تاکید براینکه جریان انحرافی بیشترین بهره برداری را از امکانات قدرت و ثروت می برند؛ اظهار داشت: ‌ انحرافیون با هزینه کردن ها و فریب دادن ها و حتی قربانی کردن شعارهایی که به ظاهر به آن اعتقاد دارند در صدد فریب مردم هستند.

وی تصریح کرد: مردم به دلیل انزجار از اشرافی گری و فریب کاری هرگز از آنان اقبال نمی کنند و مثل همیشه مطرود مردم خواهند بود.

عضو جمعيت رهپويان با اشاره به افزايش آگاهي و بصيرت مردم اتحاد اصول گرايان را عاملي مهم براي عدم توفيق جريان انحرافي در انتخابات دانست و افزود: مجموعه جريان اصولگرا بايستي کاملا متحد در انتخابات مجلس شرکت کنند و فرصت رخنه کردن در فضاهاي خالي اصولگرايان را به جريان انحرافي ندهند.