به گزارش شفاف،علی اکبر ولایتی در نشست خبری مجمع جهانی بیداری اسلامی که صبح امروز در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، در خصوص پیش بینی نتیجه جنبش تسخیر وال استریت اظهار داشت: مردم آمریکا هم مانند مردم کشورهای دیگر نسبت به وضعیت شان معترضند و دست به تظاهرات زده اند. آنچه از این تظاهرات به چشم می آید این است که مردم کارتن خوابی را تحمل نمی کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص رقابت اسلام سکولار که مدل غربی ها برای کشورهای عربی تازه انقلاب کرده است با جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در بیداری اسلامی با کشوری رقابت نمی کند. تحولات به سمتی پیش می رود که اسلام سکولار که روی دیگر لیبرال دموکراسی است، در بین مردم جایی ندارد. چون هدف آنها خلع ید از سلطه خارجی و رهایی از دست دولت های استکباری است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: مردم کشورهای عربی می خواهند کسانی که به آنها حاکم می شوند، به ارزش های اسلامی کاری نداشه باشند چرا که با تفکر اسلام سکولار نمی توان با اهداف توسعه طلبی غربی ها مبارزه کرد. همچنین آینده به نفع اسلامی است که به همه شئون زندگی مردم دخالت دارد نه اسلامی که آنها فقط از آن تعریف اسلام فردی دارند.

ولایتی در خصوص تحولات اخیر روسیه هم تصریح کرد: غربی ها آنجا که فضا به منافع شان نباشد، می خواهند واقعیت را تغییر دهند. در روسیه نیز از آنجا که در حال حاضر منافع غربی ها از سوی روس ها تامین نمی شود، به دنبال بر هم زدن فضا هستند و سعی در تحریک مردم این کشور دارند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اوضاع سوریه و پیش بینی سرنگونی و یا ابقای بشار اسد بیان داشت: ما پیش بینی نمی کنیم که دولت بشار اسد سقوط کند. بعضی کشورهای منطقه دخالت هایی در کشورهای منطقه دارند که به نفع آنها نیست. چرا که نخستین خواسته مردم منطقه جلوگیری از دخالت بیگانگان است. مردم سوریه مطالباتی دارند و دولت بشار اسد هم قول اصلاحات و انجام خواسته مردم را داده است، به کشورهای منطقه چه ربطی دارد. این دخالت به مصلحت کشوهای اسلامی نیست، چه همسایه باشد چه نباشد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: حکومت بشار اسد یک حکومت ریشه دار است و ما پیش بینی نمی کنیم که دولت اسد سقوط کند. سابقه سوریه در مقاومت مقابل اسراییل بیش از ۴۰ سال است، یعنی از زمانی که جنگ شش روزه در ژوئن ۱۹۶۷ اتفاق افتاد. حالا اگر غربی ها خواهان شورش در سوریه هستند، تعجبی ندارد چرا که آمریکا مدافع و انگلیس به وجود آورنده اسراییل است.

ولایتی یادآور شد: آنچه در سوریه اتفاق افتاده با مصر متفاوت است. یک قاعده ریاضی هست که بیگانگان به دنبال منافع نامشروع خود در کشورهای اسلامی هستند، برای همین نسبت به انقلاب مصر ناراحت و نسبت به شورش در سوریه خوشحالند.