عصر امروز (سهشنبه) نشست "من كلاهبردارم، پس هستم" به همت بسيج دانشجويي دانشكده مديريت دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در تالار ابنسيناي دانشكده علوم پزشكي تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست حسن عباسی با بیان این‌که مناظره ایران و ایالات متحده در حال رادیکالیزه شدن است و طی ماه‌های اخیر شکل جدیدتری پیدا کرده است، گفت: در واقع ما در این حوزه درگیر جنگ نرم و جنگ سخت هستیم.

وی با اشاره به ماجرای هواپیمای جاسوسی آمریکا گفت: می‌بینید که هواپیمای بدون سرنشین آنها بر فراز خاک ایران اقدام به انجام عملیات می‌کند و ایران نیز این هواپیما را شکار می‌کند و در واقع می‌توان گفت با تحولاتی که رخ داده ما در این حوزه شاهد جنگ سخت و نرم هستیم.

وی با بیان این‌که تحولاتی درعرصه جهانی رخ داده و اعتراضات به نظام سرمایه‌داری و لیبرالیسم در حال انجام است، گفت: در واقع سیستم‌عامل اداره جهان دچار مشکل جدی شده است. جهان برای اداره خود به یک سیستم‌عامل به مانند کشورها احتیاج دارد که به آن ایدئولوژی می‌گویند و این سیستم‌عامل نصب شده در کشورهای جهان لیبرالیسم است و چیزی که اکنون با آن درگیر هستیم و شاید تا ۲۵ الی ۳۰ سال آینده نیز ادامه پیدا کند، مقوله مهم نابود شدن و ویروسی شدن نئولیبرالیسم است.

وی افزود: ۲۰ سال پیش مکتب مارکسیست در رقابتی که وجود داشت، حذف شد و اکنون نیز شاهد نئولیبرالیسم هستیم و ما به سمت دوره جدیدی به نام فطرت حرکت می‌کنیم تا یک سیستم‌عامل جدید جایگزین این سیستم‌عامل فعلی شود و یک الگوی جدید جایگزین شود.

عباسی در ادامه به دیدگاه امام(ره) در مورد آمریکا اشاره کرد و گفت: امام(ره) معتقد بود که آمریکا تروریسم به ذات است و ذات شکل‌گیری آن ترور است. از طرف دیگر معتقد بودند که آمریکا شیطان بزرگ است و استکبار جهانی است و برای خود سیطره و هژمونی قائل است و به خاطر همین تصور است که می‌بینیم رییس‌جمهور آمریکا و سخنگوی وزارت خارجه آن بدون این‌که اشاره‌ای بکنند که بدون اجازه و غیرقانونی وارد حریم هوایی ایران شدند می‌آیند و می‌گویند هواپیمایمان را پس بدهید؛ چرا که آنها برای خود مقام استکباری قائل هستند.

وی ادامه داد: امام(ره) معتقد بودند که آمریکا ام‌الفساد قرن است و یکی از این مظاهر اصلی فساد بورس است.

عباسی با قمارباز و کلاهبردار خواندن مساله بورس، گفت: اساس ایالات متحده آمریکا نیز بورس است و بورس نیز اساسش قمار است.

وی با بیان این‌که کاپیتالیسم و سرمایه‌گرایی چهار نهاد اصلی از جمله بورس، بانک، اوراق قرضه و بیمه دارد، ‌گفت: ما با اساس کار مخالف نیستیم، ما با روش کار مشکل داریم و این‌ها عواملی هستند که بشر را به فلاکت رسانده است.

عباسی با تاکید دوباره بر این‌که اساس بورس روی مساله قمار است، گفت: این سازو کار در کشور ما ریشه دوانده و ما فریاد می‌زنیم که بانک‌ها از نظر مکانی جایگزین مسجد شده‌اند.

وی در ادامه به ماجرای اختلاس اخیر و نقش بانک‌ها در این قضیه اشاره کرد و گفت: می‌بینیم در این ماجرا یکی از روسای بانک‌ها که در جریان مسائل مالی و پولی کشور است، به راحتی به کانادا فرار می‌کند و خانواده او در کانادا بودند و سوال اینجاست که آیا وزارت اطلاعات گفته بوده که این فرد مشکل دارد و زن و بچه‌اش در کانادا زندگی می‌کنند و اگر چنین موضوعی را اطلاع داده و اعلام کرده و دولت برخلاف نظر وزارت اطلاعات عمل کرده مقامات مسئول در باید در این ارتباط توضیح بدهند.

وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود با بيان اينكه بانكها بدون هيچگونه سر و صدا در جاهاي مختلف رسوخ ميكنند، گفت: در قضيه حج عمره اخير و درگيري كه بين بانكها و حج و زيارت پيش آمد، اين مساله را مشاهده كرديم. حج و زيارت اعتراض كرد وامي كه ميدهيد براي حج عمره نامناسب است و بعد از پيگيريها معلوم شد كه اين وام رباست در حالي كه حج عمره جزو مستحبات است و ربا حرام بين است.