قدرت بسیج خواب را از چشم دشمن ربوده است

 محمدحسین صفارهرندی ظهر امروز در تجمع بزرگ بسیجیان ملایر در میدان امام حسین(ع) این شهر ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بنیانگذاری این سازمان و نهاد مقدس به تدبیر فرخنده امام راحل در همان سال نخستین پیروزی انقلاب شکل گرفت و با نگاه پرحکمت امام همراه بود.

وی با اشاره به اینکه آثار حکمت شکل‌گیری بسیج به فرمان امام(ره) هنوز برای ما به درستی شناخته نشده است، گفت: امام خمینی(ره) بسیج را بنا نهادند چراکه می‌دانستند آثار آن در آینده ایران اسلامی نمایان خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کسی باور نمی‌کرد که این نهاد تازه‌تاسیس شده مزایای شگرفی را برای انقلاب و نظام خواهد داشت افزود: آن روزها ما تازه انقلاب کرده بودیم و هنوز تهدیدات و تحریم‌ها شروع نشده بود.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کردند با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌ها و مشکلات به پایان رسیده است اما دشمن دست‌بردار نبود، تصریح کرد: دشمنان با پیروزی انقلاب تازه دشمنی‌ها و تهدیدات خود را بر ملت ما بیشتر کرده بودند چراکه چشم دیدن انقلاب را نداشتند.

صفارهرندی افزود: امام خمینی(ره)‌با تدبیر حکیمانه خود دیدند که کشوری که این همه دشمن دارد تنها با تکیه بر دستگاه‌های نظامی نمی‌تواند در برابر دشمنان بایستند و به همین خاطر دستور حکیمانه بسیج را صادر کردند که چنین کشوری که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در همان روزهای ابتدایی انقلاب هنوز ما جنگ را نداشتیم، هنوز منافقین دست به اسلحه نبرده بودند اما امام خمینی(ره) چنین روزهایی را می‌دید که باید نهادی باشد تا در برابر تهدیدات، مشکلات و جنگ دشمن بتواند مدافع نظام انقلاب و مردم کشور و ارزش‌های اسلام و اعتقادات باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینجا بود که بسیج به عنوان اصلی‌ترین نیروی مدافع برای انقلاب و نظام مطرح شد و این همان بسیجی بود که امام(ره) با تدبیر خویش آن را تشکیل داد و خصوصیات و اندیشه‌هایش را امروز نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج بزرگتر از آن چیزی است که ما امروز می‌بینیم افزود: بسیج امروز خار چشم دشمنان شده است.

صفارهرندی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مهم دنیا برای دفاع از خود در برابر تهدیدات، هزینه‌های سرسام‌آوری را داشته و در قالب تجهیزات و سیستم‌های پیچیده خود را رویین‌تن می‌کنند گفت: کشور ما با شرایط اقتصاد معمولی و تجهیزات نظامی متناسب با امکانات نیازمند نیروی دیگری در مقابله با تهدیدات و تحریم‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های ما در کشور به خاطر اعتماد به اندیشه و فکر جوانان و دانشمندان کشور است، افزود: با این وجود دشمنان نظام از قدرت بسیج در هراسند چراکه بسیج در برابر همه تهدیدات و تحریم‌های دشمن ایستاده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دلیل اینکه دشمن گزینه نظامی را کنار گذاشته است این است که از موشک‌های نقطه‌زن ایران می‌ترسد چراکه می‌داند اگر از محدوده 2 هزار کیلومتری اطراف ما بیشتر نزدیک شود موشک‌های نقطه‌زن ایران آن را نشانه خواهد گرفت و ما به این تجهیزات که از داشته‌های خودمان است دست پیدا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با این وجود آنچه ما به آن مباهات می‌کنیم موشک‌های ما نیست در واقع تجهیزات نظامی ما بخشی از مباهات ماست  آنچه ما به آن مباهات داریم داشتن بسیج و وجود بسیجیان مقتدر در کشور است.

صفارهرندی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب می‌دانست که باید برای رسیدن به موفقیت به داشته‌ها و مردم کشور تکیه کرد گفت: امام راحل تنها بسیج را در کشور بنا نکردند و از بسیج مستضعفین عالم حرف زدند.

وی با بیان اینکه امروز بسیج در دنیا فراگیر شده است گفت: امروز افراد بسیاری هستند که افق فکری و روش و منش آنها با بسیجیان ما یکی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز در دنیا کسانی هستند که برای دفاع از اسلام و انقلاب جنبش‌های خود را در دنیا شروع کرده‌اند و در دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمنان می‌ایستند.

وی تصریح کرد: اندیشه بسیجی وقتی در ایران جواب داد اثرش را  آن سوی مرزها می‌گذارد، امروز اثر آن را در حزب‌الله لبنان، جوانان فلسطین، عراق، سوریه یمن و.. می‌بینیم.

صفارهرندی گفت: نقش ما تنها الهام‌دهنده است و این نشان از این دارد که ما الگوی بسیجی بودن خود را صادر کرده‌ایم و این همان چیزی است که دشمن از آن هراس دارد.

وی در ادامه افزود: امام فرمود «ما انقلابمان را صادر می‌کنیم اما نه با اسلحه» این انقلاب ما امروز با مدل بسیجی تجسم پیدا کرده است و با مدل بسیجی صادر شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اضافه کرد: فلسطینی‌ها پس از انقلاب اسلامی و موفقیت آن با همین تفکر و اندیشه بسیجی در مقابل یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان  ایستادگی کرده و آنان را در دو جنگ غزه شکست دادند.

وی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... اثرگذار بوده است؛ گفت: بسیجیان ما باید قدر خود را بدانند و به خود افتخار کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه بسیج هر روز قدرتمندتر می‌شود گفت: وعده‌های بسیج  امروز به وقوع پیوسته وامروز ما به وضوح یکی از وعده‌های صادق فرزند بسیجی این مرز و بوم را دیدیم.

وی با اشاره به وعده صادقانه حاج قاسم سلیمانی و نابودی داعش افزود: این اول راه است و این  یکی از فتوحات الهی که وعده داده شده بود و باید منتظر فتوحات بعدی باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان از این پیروزی بزرگ عصبانی بوده و از سردار اسلام کینه به دل دارند گفت: با  این وجود برای شخصیت ایشان احترام قائل هستند.

وی بر بسط و گسترش فرهنگ بسیجی تاکید و خاطرنشان کرد: بسیجیان ما باید قدر خود را بیشتر دانسته و هر آنچه می‌توانند برای رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف تلاش کند.