مشکلات معیشتی گلایه مردم از دولت/ در انتظار پاسخ رئیس جمهور

گروه سیاسی- رئیس جمهور امشب به تلویزیون می رود تا با مردم سخن بگوید، این در حالی است که بیش از 100 روز از آغاز دولت دوازدهم گذشته و بر اساس وعده داده شده قرار است روحانی گزارشی از عملکرد دولت ارائه دهد.

به گزارش افکارنیوز، اما آنچه بیش از هر چیزی مطالبه مردم اس، مسائل و مشکلات معیشتی است تا ببینند دولت چه برنامه و چه عملکردی برای این حوزه داشته است، روحانی در سالهای گذشته بارها و بارها از سوی کارشناسان، مردم و منتقدان به صورت جدی عملکرد دولتش در مسائل اقتصادی مورد نقد قرار گرفته و بر اساس وعده های انتخاباتی حالا مردم منتظرند ثمره و میوه اقدام های گره گشای دولت را در حل مشکلات اقتصادی بچشند اما هنوز کام مردم شیرین نشده است.

متاسفانه قیمت کالاها نشان می دهد گرانی همچنان ادامه داشته تا ایی که انجمن حمایت از مصرف کنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که نبود نظارت کافی روی قیمت کالاهای راهبردی غذایی مانند نان، شیر، شکر و... و هر نوع افزایش قیمت، زندگی مصرف کنندگان کم درآمد جامعه را مختل می‌کند.

در این اطلاعیه به سخنان دبیر ستاد تنظیم بازارهم استناد شده که «برخی افراد نان را به قیمت بالا می‌خرند؛ به طوری که نرخ مصوب نان سنگک ۸۲۵ تومان است، اما با افزوده شدن کنجد، کمتر از ۱۵۰۰ تومان خریداری نمی‌شود و قیمت نان بربری با وجود آنکه ۵۵۰ تومان است در شهری مانند تهران کمتر از ۱۰۰۰ تومان فروخته نمی‌شود» و این در حالی است که قرار است قیمت نان که قوت اصلی مردم است نیز در این نبود نظارت‌ها و آشفته بازار افزایش یابد.

از سویی دیگر موج گرانی به کالاهای اساسی و روزانه مردم رسیده، قدرت خرید مردم بر اساس آمارها پایین آمده اما متاسفانه دولت به جای نظارت بر بازار و قیمت ها همچنان به دنبال وعده های پسا برجامی خارجی ها است.

یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت هاشمی رفسنجانی معتقد است با وجود گذشت هشت ماه از سال هنوزاقدام قابل توجهی در حوزه تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در کشور صورت نگرفته است و اکثر واحدهای تولیدی با معضل کمبود نقدینگی و انباشت تولید به دلیل نبود تقاضا مواجهند که همین مسئله نیز موجب شده تا واحدهای تولیدی ما با مشکلات جدی متعددی از جمله بحران تعدیل نیرو، راکد ماندن سرمایه و در نهایت ورشکستگی و تعطیلی دست و پنجه نرم کنند.

به نظر می رسد مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان ادامه دارد و دولت هنوز نتوانسته برنامه جامع و کاملی برای رفع نیازها ارائه دهد، مردم همچنان در انتظار پاسخی درست هستند تا ببینند وعده های انتخاباتی چه شد .