حکم تفرقه بین شیعه و سنی از نظر رهبر انقلاب+ فیلم

 مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود با اشاره به حفظ اتحاد مسلمین جهان، بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرده‌اند، موضوعی اساسی و مهم که از دیرباز یکی از راه‌های نفوذ دشمن بر مسلمین بوده و اهمیت آن در تمامی دوره‌های تاریخی به خوبی حس می‌شود.

تاکیدی که بطور قطع برگرفته از کلام نافذ و بصیرانه مولای متقیان،امیرالمؤمنین علی (ع) در گنجینه‌ گهربار نهج‌البلاغه است: پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفت ها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان شود.

نهج البلاغه، خطبه 192 .

ویدئو زیر گوشه‌ای از بیانات سال 88 مقام معظم رهبری در جمع مردم سنندج است که در آن رهبر انقلاب با بیانی آشکار و رسا، حکم شرعی برهم زدن وحدت شیعه و سنی را اینگونه بیان می‌کنند: افرادی هستند که به بهانه مذهب، وحدت ملی ما را برهم می‌زنند، کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد. این افراد مزدور دشمند، چه شیعه باشند چه سنی.

 

حجم ویدیو: 5.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59