افشای پشت پرده تصمیم اروپایی ها درباره ایران/ رویاپردازی های خانم موگرینی!

به گزارش افکارنیوز، ایران بارها در طول مذاکرات هسته ای به اروپایی ها و مجموعه کشورهای غربی اعلام کرده بود که مسائل منطقه خاورمینه و موضوعات موشکی جزو خطوط قرمز ایران است و از آن عدول نکرده و هیچ مذاکره ای درباره آن نخواهد کرد.

اما این مساله در حالی است که اروپایی ها باز هم بر مذاکرات بر مسائل مختلف به ویژه مسائل منطقه ای و موشکی ایران اصرار دارند. اخیرا فدریکا موگرینی چهره نام آشنای مذاکرات هسته ای که چندی پیش نیز به ایران سفر کرده و عده ای از نمایندگان ملت با وی عکس یادگاری گرفتند اعلام کرده محدود کردن مذاکرات با ایران، به مسئله هسته‌ای اشتباه بود و باید مسائل منطقه‌ای نیز شامل آن می‌شد!

این اعلام موضع نشان می دهد اروپایی ها همان خطی را دنبال می کنند که امریکایی ها می خواهند، استراتژی که توسط آمریکایی ها طراحی و هر کشور غربی نقشی در آن ایفا می کند.

مقام معظم رهبری بارها و بارها نقشه شوم غربی ها را پیش بینی کردند و اینکه اروپا و آمریکا، از یک پلن جامع و طرح از پیش‌ تعیین شده تبعیت می‌کنند و بنا دارند که ابتدا پیشرفت‌های منطقه‌ای، سپس موشکی ایران اسلامی را محدود کنند و در وهله بعدی به سراغ سایر مؤلفه‌های قدرت کشورمان بروند.

با واکاوی موضع اخیر موگرینی مشخص می شود ایران قدرتی بی بدیل در منطقه است و غربی ها این موضوع را به خوبی درک می کنند، در مبارزه با داعش و تروریستهای تکفیری ، ایران نقش اصلی را ایفا کرده و طومار داعش را در هم پیچیده است و به همین دلیل غربی ها که سرمایه گذاری بسیار زیاد برای تعیین مرزهای جدید در خاورمیانه کرده بودند در توطئه خود با شکست مواجه شده و از این موضوع عصبانی و ناراحت هستند.

شکست داعش نشان داد تاثیرگذاری ایران در منطقه بیش از آن چیزی است که استراتژیست های غربی خیال می کردند و به همین دلیل می خواهند نقش یران را کم رنگ کنند و اروپایی ها در مواضع خود به آمریکا نزدیک شده اند.

  زنگ خطری برای استراتژیست‌های غربی بود که تا پیش از این، به عمق و ابعاد تأثیرگذاری جمهوری اسلامی پی نبرده بودند و اکنون به خوبی فهمیده‌اند که با چه حریف قدری روبه‌رو هستند.

گویا اروپایی ها از نقش پلیس خوب عدول کرده و حالا می خواهند دست راست آمریکا باشند تا بتوانند محدودیت های موشکی و نظامی علیه ایران اعمال کنند و ا نفوذ جمهوری اسلامی جلوگیری کنند.

به نظر می رسد در آینده کشورهای اروپایی در گام بعدی، ایجاد محدودیت در مسئله موشکی و قدرت نظامی ایران را در دستور کار خود قرار دهند.

اما آنچه واضح است به دلیل بدعهدی های طرف غربی در موضوع هسته ای ، نه تنا ایران بلکه هیچ کشور دیگری به غربی ها اعتماد ندارد و حتی کوچکترین موضوعات را به پای میز مذاکره نمی برد چه برسد به اینکه بخواهد برسر مسائل مهم و اساسی مذاکره کند.

اروپایی ها به جای اینکه آمریکا را در مواضع ضد ایرانی اش یاری کنند باید قدرت ایران را درک و آن را پذیرفته و دست از مواضع خصمانه و استکباری خود بر دارند.