مسائل اجتماعی دست مایه تسویه حساب های سیاسی نشود/ شهردار سابق پایتخت شفاف سازی لازم را صورت داد

گروه سیاسی- صدیف بدری در گفت وگو با افکارنیوز با یادآوری اینکه تحقیق و تفحص های مجلس حق مسلم نمایندگان پارلمان کشور است که به منظور آگاه سازی و ایجاد شفافیت در اذهان عمومی و جامعه پیگیری می شود، تصریح کرد: این اقدام حقوقی می تواند با هدف اصلاح نظام اداری صورت بگیرد، اما آنچه که مهم است اینکه بررسی ها باید به دور از فضاهای سیاسی انجام شود نه روندی که در پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری سابق تهران شاهد بودیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت شهری تهران در یک دهه گذشته توانست سطح رفاه شهروندان تهرانی را افزایش دهد، خاطرنشان کرد:  اصلاح ساختار اداری کنونی شهرداری ها امری ضروری است و قوانین شهرداری ها در بسیاری از موارد منجر به بروز مشکلاتی می شود. از همین رو بخش اعظمی از مشکلات شهرداری ها ناشی از قوانین ناقص است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همین مشکلات ساختاری منجر به پیچیدگی امور شهرها می شود، متذکر شد: با توجه به تمامی این مشکلات، صحیح نیست که نگاه ما درخصوص شهری همچون تهران با چنین وسعتی، سیاسی باشد. هرچند که در پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری سابق تهران از ابتدا شاهد سیاسی کاری جریانات در داخل و خارج از مجلس دهم بودیم. 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حاشیه سازی  برخی نمایندگان مجلس دهم  در روند تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس، شکست سنگینی برای حاشیه سازان به حساب می آمد از همین رو زمزمه هایی مبنی بر به راه انداختن مجدد این طرح به گوش می رسد.

صدیف بدری با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران روال قانونی پرونده ارجاع شده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را طی کرد، افزود: شهردار سابق تهران در همین راستا و برای ادای توضیحات بارها به بهارستان آمد و با روی باز پاسخگوی سوال نمایندگان بود تا شفافیت لازم صورت پذیرد. 

نماینده مردم  اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس دهم خاطر نشان کرد:  تمام تلاش اعضا نیز این بود که تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گرفتار موضوعات حاشیه ای نشود از همین رو انتظار می رود باب این حاشیه سازی ها مجددا باز نشود.

بدری در پایان ابراز امیدواری کرد: مسائل اجتماعی و اقداماتی که در راستای منافع ملی تفسیر می شود، دست مایه ی توسیه حساب های سیاسی نشود.