کیهان:برخي از اين محافل مدعي شده اند كه اين توقف در ادامه روند نفوذ عوامل جمهوري اسلامي در بخش فارسي VOA و اخراج برخي همكاران اين شبكه تلويزيوني است اما گروهي ديگر معتقدند اتفاق جديد به انحرافات اخلاقي مجريان پارازيت يا تسويه حساب هاي داخلي صداي آمريكا مربوط مي شود.
یکی از کاربران شبکه بالاترین در این باره نوشت: به چی قسم بخورم که از تئوری توطئه بیزارم، ولی جوابی هم برای اتفاقاتی که می افته ندارم! آخر این چه بازی ایست؟، چرا اینچنین همه چیز ما به بازی گرفته می شود؟ آقای چالنگی اخراج می شود! احمد باطبی در پی اش! کوروش صحتی و و و! و حالا پارازیت! واقعا ما را چه شده؟ آقایان کامبیز و سامان. جناب آقای دکتر سازگارا و نوری زاده! اگر شما به داد دوستان خود نرسید، فردا نوبت شماست، یعنی نظام ایران این همه قدرت دارد که در قلب آمریکا افراد صدای آمریکا را جابجا کند؟ عجبا و عجبا که ما می خواهیم با این نظام مبارزه کنیم و حتی براندازی کنیم! من که در عجبم، یعنی پول بدمسب اینقدر قدرت دارد؟ البته که نمی خواهم کوچکترین اهانت و تهمتی به افراد بزنم، کما اینکه من خودم از طرفداران پروپاقرص آقایان سازگارا، نوری زاده و برنامه پارازیت با مجریهای دوست داشتنی آن هستم، اما این هم تو کت من نمی رود که در بزرگترین دموکراسی دنیا، هیچ کس هیچ کاری از دستش برنیاید و چند تا[…] نشور بتوانند زمام همه امور را در دست گرفته و هر کاری دلشان خواست بکنن.
سایت اپوزیسیونی «صبح امروز» نیز در گمانه زنی دیگری نوشت: «گویا کامبیز حسینی، براساس یک عادت قدیمی، مشغول فریاد زدن بوده است که با تذکر یک همکار خانم مواجه می شود. وی با پرتاب کردن اشیا و فحاشی به همکار خود - نازنین - نارضایتی از این تذکر را نشان می دهد. این اتفاقات در مقابل دوربین های امنیتی رخ داده، فیلم هایی که می توانسته بهانه لازم برای اخراج حسینی و حضور پررنگ تر آرش سبحانی در پارازیت را سبب شود. همین مساله باعثبروز درگیری میان کامبیز حسینی و سامان اربابی می شود. بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا در ماههای گذشته شاهد اختلافات بسیاری بوده است. اخراج جمشید چالنگی، احمد باطبی، کوروش صحتی و لونا شاد، باعثاختلافات زیادی در این تلویزیون شد.»
وبلاگ «لنز روشن» از مجموعه همکاران بالاترین نیز می نویسد: برخی می گویند علت قطع بخش پارازیت، اخراج مجری آن بوده است. گروهی هم گفته اند چون در آخرین برنامه پارازیت، به رفتار پلیس آمریکا با معترضان اعتراض شده، پخش این برنامه متوقف شده است. خبرهایی از گوشه و کنار شنیده می شود! این خبرها حاکی است؛ تیمی که پیشتر به همراهی خانم «امی کتز» که یک آمریکایی یهودی تبار اداره کننده بخش فارسی صدای آمریکا بوده است با رایزنی های مختلف سعی دارند به مدیریت بخش فارسی یعنی «بی بی جی» اثبات کنند که تیم ایرانی امکان اداره این رسانه وزارت خارجه را ندارد و آنها مجدد آماده کار مدیریتی هستند. لازم به اشاره است این تیم گروهی است که ارتباط نزدیک با آقای سجادی سردبیر پیشین دارد.
اما یک گزارش منتشر در فیس بوک حاکی از آن است که کامبیز حسینی مجری سخیف پارازیت، چندی پیش با رفتار غیراخلاقی و تهدید، قصد تعرض به یک دختر آمریکایی را داشته است. دختر آمریکایی بلافاصله به دادگاه فدرال شکایت می کند و مسئولان صدای آمریکا به خاطر ترس از آبروریزی، دختر مورد بحثرا راضی به انصراف از شکایت می کنند ولی ترجیح می دهند، مجری پارازیت را معلق کنند.
در هر صورت حالا كه صداي آمريكا قرار نيست فعلا حتي پارازيت را هم پخش كند، بد نيست براي مدتي برفك پخش كند و از باب تنوع، ويدئوي اظهارات تبليغاتي رئيس جمهور و وزير خارجه آمريكا درباره سفارت مجازي و... را به نمايش بگذارد.