تکذیب خبر سفر محمود عباس به ایران

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی روز یکشنبه گزارش‌های رسانه‌ها درباره این که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در روز‌های آینده برای سفر به ایران دعوت شده است، رد کردند.

در همین حال، آژانس خبری معان اعلام کرد که منابع ناشناس اعلام کرده‌اند کهمحمود عباس دعوتی را که از جمهوری اسلامی دریافت کرده، هنوز رد نکرده است. برخی رسانه‌های فلسطینی دیگر هم اخبار مشابهی را منتشر کرده‌اند.

احمد مجدلانی، مشاور ارشد محمود عباس، که مسئول بخش روابط تشکیلات خودگردان فلسطینی با ایران است، دریافت هرگونه دعوت از طرف ایران را رد کرد. او در مصاحبه با نشریه الرساله فلسطین گفت:این اطلاعات نادرست هستند و می‌دانم که هیچ مطلبی در این رابطه وجود ندارد.

اسامه قواسمه، سخنگوی جنبش فتح، هم هرگونه برنامه سفر عباس به تهران را رد کرد. او در مصاحبه با نشریه دنیا الوطن گفت:هیچ برنامه‌ای برای سفر محمود عباس به ایران وجود ندارد.

عباس از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ششم دسامبر شهر قدس را به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی به رسمیت شناخت از ترکیه، مصر، اردن و قطر دیدار کرده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سال ۲۰۱۲ تاکنون از ایران دیدار نداشته است. او در آن زمان با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت ایران، در زمان برگزاری اجلاس سران کشور‌های غیرمتعهد دیدار و گفتگو کرد.