برجام برای کل جهان مهم است

 لی جون معاون بین‌الملل حزب کمونیست چین در نشست توجیهی به میزبانی مجمع تشخیص مصلحت گفت ایران شریک مهم چین در اجرای ابتکار «یک کمربند، یک جاده‌» است و کشور چین اهمیت خاصی برای همکاری با ایران قائل است.

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل فارس، لی جون در جلسه روز سه‌شنبه (امروز) گفت «فکر می‌کنم برای اینکه سرمایه‌‌گذاری چین در ایران افزایش یابد، باید هماهنگی و همکاری بیشتری در زمینه سیاست‌گذاری بین دو کشور انجام شود.»

وی در این جلسه افزود «دولت و‌ حزب ما از انتقال فناوری به ایران حمایت می‌کند و از طرف دولت هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد و ما حتی این مسئله را تشویق می‌کنیم، اما این به شرکت‌ها بستگی دارد و آن‌ها باید بر اساس منافع خود تصمیم بگیرند.»

معاون بین‌الملل حزب کمونیست چین در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت، همکاری‌های اقتصادی نیازمند برقراری صلح و آرامش است. برجام که بعد از بیش از یک دهه مذاکرات قدرت‌های بزرگ حاصل شد، نمونه‌ای از حل اختلاف از طریق گفت‌وگو و مذاکره است.

وی خاطر نشان کرد «برجام برای ما حائز اهمیت است و معتقدیم که این توافق نه فقط برای کشورهای شرکت‌کننده در آن، بلکه برای جهان مهم است.»