لاریجانی: افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان «خلاف اندر خلاف» است

وزهای گذشته اخباری در رسانه‌ها منتشر شده که با بودجه سال 97 حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به میزان 70 درصد افزایش یافته است.

در همان ساعات ابتدایی اعلام این خبر در رسانه‌ها کاربران فضای مجازی و مردم واکنش جدی‌ای به این مسائل نشان دادند و به شدت با این قضیه مخالفت کردند.

*لاریجانی: افزایش 70 درصدی بودجه نمایندگان مجلس «خلاف اندر خلاف» است

در حالی که واکنش‌ها به این موضوع هنوز هم ادامه دارد امروز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس را کذب خواند و اظهار کرد: ما از ابتدای سال عنوان داشتیم که کشور تنگناها و مشکلات بسیاری دارد و همه وقت‌ خود را صرف آن می‌کنیم که چگونه این تنگناها را از میان برداریم و آبادانی کشور را توسعه دهیم و ایجاد اشتغال کنیم.

وی ادامه داد: اما متأسفانه حرف خلافی زده می‌شود و در شبکه‌ها انتقال می‌یابد که بودجه نمایندگان مجلس 70 درصد افزایش خواهد یافت «خلاف اندر خلاف» است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی آقایان گفته‌اند که بودجه مجلس شفاف نیست، باید از آنان پرسید که «شفاف» به چه معناست؟ در حالی که بودجه مجلس هم مانند سایر بخش‌ها نوشته شده و می‌توانند آن را ببینند و هرکدام از همکاران هم که مسئله‌ای درباره آن دارند بیایند و مشاهده کنند. 

وی خاطرنشان کرد: بودجه مجلس متناسب با شرایط و کارکنان کشور است و این حرف‌ها درباره این بودجه ظلم است و صحیح نیست.

*حاجی‌بابایی: صحن داشته باشد جلوی آن سینه سپر می‌کنم/ از دانشگاه حقوق می‌گیرم نه مجلس

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و تاکید کرد اگر این موضوع صحیح باشد جلوی آن می‌ایستم.

حاجی‌بابایی در این موضوع در صفحه شخصی خود نوشت: « افزایش حقوق 70 درصدی نمایندگان صحت ندارد؛ تاکنون چنین چیزی ندیدم و این خبر دروغ است.»

وی در ادامه افزود: «بنده حقوقم را از دانشگاه می‌گیرم؛ فردی مثل من که 6 میلیون حقوق می‌گیرد دیگر از مجلس دریافتی ندارد؛ بقیه دریافتی برای دفاتر مانند هزینه اجاره و حقوق دو نفر مسؤول دفتر است.»

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان موضع خود در صفحه شخصی‌اش عنوان کرد: «در مورد افزایش حقوق 70 درصدی تا به امروز چیزی نشنیدم ولی اگر صحت داشته باشد اولین فردی هستم که در مقابل آن سینه سپر می‌کنم.»

 با تقدیم لایحه بودجه سال 97 از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تاکنون واکنش‌های بسیاری به برخی از طرح‌های بودجه 97 مانند حذف یارانه برخی از شهروندان، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش عوارض خروج از کشور و ... انجام شده است که باید منتظر تصمیم مجلس در قبال بودجه سال 97 باشیم.