یک چهارم بودجه سال 97 واقعی نیست

محمدمهدی زاهدی امشب در مسجدالنبی شهر کرمان با اشاره به لایحه بودجه ارائه شده توسط دولت به مجلس اظهارداشت:  یک چهارم بودجه یعنی حدود 100 هزار میلیارد تومان آن واقعی نیست.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوک جدید در حامل‌های انرژی کار درستی نیست اما عده‌ای گفتند که ما بنزین را خیلی گران نمی‌کنیم و آن را کمتر از نصف قیمت جهانی به مردم می‌دهیم گفت: آیا حقوق مردم ایران هم نصف قیمت جهانی است و آیا ما حقوق مردم را هم براساس قیمت جهانی به مردم می‌دهیم.

وی با اشاره به حداقل حقوق امسال در کشور گفت: با مردم صادقانه و شفاف سخن بگویید و تصور نکنید که مردم متوجه اوضاع جهانی و قیمت‌ها نیستند.

تورم منتظر اجازه کسی نمی‌ماند

زاهدی با اشاره به ادعای کسانی که گفته‌اند باید مواظب بود که با گران شدن حامل‌های انرژی هیچ کالایی گران نشود گفت: مگر تورم و گران شدن کالاها منتظر اجازه کسی است و با گران شدن حامل‌های انرژی خواسته یا ناخواسته تاثیر خود را برقیمت تمام شده اجناس می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مسئولان طوری حرف بزنند که مردم باور کنند حامی و دلسوز مردم هستند گفت: ما مخالف جدی افزایش حامل‌های انرژی در مجلس هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت 66 درصد بودجه کشور را براساس مالیات ارائه کرده‌است افزود: این یعنی در اوضاع اقتصادی امروز جامعه و با وجود رکود و تعطیلی دو هزار 500 واحد صنفی به واسطه فشار مالیاتی گلوی تولیدکننده، بازاری، اصناف و تجار را بفشاریم.

وی با بیان اینکه ما با دولت اختلاف نظر داریم اما تمام توان خود را در حمایت از دولت بکار می‌گیریم گفت: دولت باید به دنبال منابع واقعی برای بودجه باشد نه اینکه گلوی مردم را بفشارد.