منظومه‌ جامع سیاست‌های کلی نظام در مجمع تشخیص تدوین می‌شود

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه دوم دی ماه با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه آیت‌الله موحدی کرمانی که ریاست این جلسه را برعهده داشت با محکوم کردن اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف ابراز امیدواری کرد، این اقدام که با مخالفت جهانی هم مواجه شده است، مقدمه سقوط نظام استکباری و رژیم اشغالگر قدس باشد.

وی همچنین با اشاره به موضوع آلودگی هوا در هفته‌ی گذشته و مشکلات فراوان پیش آمده برای مردم، بر تلاش جدی و برنامه‌ریزی مؤثر برای رفع این معضل تأکید کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ، استفاده از تجارب و اقدامات انجام شده در برخی کشورهای جهان برای مقابله با آلودگی هوا را ضروری دانست و گفت اقداماتی از قبیل تولید باران مصنوعی و تسویه هوا می‌‌بایست در دستور کار جدی مسئولان امر قرار گیرد.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم، الگو شدن برای سایر انسان‌ها را شأن مؤمنان ‌دانست و گفت: جامعه‌ی اسلامی در همه عرصه‌ها می‌بایست الگوی موفقیت و کارآمدی باشد و اینکه در رفع معضلات و مشکلات، مدیریت کشور دچار انفعال باشد، مناسب نیست و ضرورت دارد اقدامات راهگشا به سرعت اجرایی گردد.

در ادامه رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بندهایی از پیوست حکم مقام معظم رهبری برای دوره جدید مجمع، گفت: تمامی سیاست‌های کلی ابلاغی لازم‌الاجراست و یکی از تکالیف دوره جدید مجمع، بررسی سیاست‌های ابلاغ شده است تا مجموعه‌ای منقح، منسجم و یکپارچه تدوین شد. 

وی با بیان اینکه مطالعه و بررسی سیاست‌های کلی در دستور کار کمیسیون‌های مجمع قرار دارد، افزود: برای تحقق دستور مقام معظم رهبری در پیوست حکم که انسجام و کارآمدی سیاست‌های کلی را دنبال می‌کند، ایجاد منظومه‌ای جامع در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی گزارشی از نتایج بررسی سیاست‌های کلی بخش‌های صنعت، معدن، آب، منابع طبیعی و کشاورزی ارائه کرد.

در پایان پس از تبادل دیدگاه های اعضای مجمع ، ادامه بررسی سیاست‌های کلی ابلاغی و بندهای پیوست حکم مقام معظم رهبری به جلسه بعد موکول شد.