اگر با باد و دعا آلودگی هوا رفع شود، پس بودجه چندین میلیاردی محیط زیست برای چیست؟

گروه سیاسی- سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس در هفته گذشته گفت: متاسفانه آقایان مسئول که باید راهکار برون رفت از مشکل ارائه کنند، می گویند دعا کنید باد بیاید تا آلودگی رفع شود.

وی افزود: سوال ما از آقایان این است که وقتی هیچ راهکار و برنامه ای ندارند چرا هر سال بودجه میلیاردی برای آنها تصویب می شود.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با اشاره به اظهارات کلانتری رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه دعا کنید تا باد بیاید و آلودگی رفع شود، تصریح کرد: راهکار کاهش و رفع آلودگی هوای تهران دعا و باد نیست.

دلخوش با تاکید بر اینکه منشاء آلودگی هوای تهران نه خودرو است و نه بنزین، گفت: سازمان محیط زیست بعنوان متولی اصلی کاهش و رفع آلودگی هوای باید کارکارشناسی دقیق انجام دهد و با تدوین یک برنامه اجرایی، در این مسیر گام بردارد.

وی گفت: اگر آلودگی هوای تهران و کلانشهرها را ناشی از بنزین و خودرو بدانیم سوال این است که این 2 مقوله همواره در تهران وجود دارد و ترافیک هم به آن اضافه می شود اما آلودگی همیشه وجود ندارد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس افزود: اگر عامل آلودگی هوا را خودرو و بنزین بدانیم نه تنها در جهت رفع مشکل حرکت نمی کنیم و چون خودروها همیشه تردد دارند، پس باید انتظار داشته باشیم که هوا همیشه آلوده باشد.

دلخوش در پاسخ به این سوال که در معصومه ابتکار رئیس سابق سازمان محیط زیست عنوان می کرد که آلودگی هوای تهران  به خاطر بنزین تولید داخل است و به همین دلیل بنزین از خارج وارد شد، گفت: دیدیم که با واردات بنزین مشکل آلودگی هوا رفع نشد و آنچه گفته می شد صحت نداشت.

وی افزود: در زمینه آلودگی هوا نباید حرف های سیاسی زد بلکه باید کار کارشناسی انجام داد.

در پی آلودگی هوای تهران، هفته گدشته مدارس تهران از روز یکشنبه تا آخر هفته تعطیل بود و عیسی کلانتری در جمع خبرنگاران گفت: دعا کنید تا باد بیاد و آلودگی رفع شود.