بودجه سال 97 محصول محور تنظیم شده است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در تشریح نشستی که اخیرا با حضور استانداران، معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص مباحث مربوط به بودجه و تشریح جزئیات این لایحه گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مزایا، تنگناها، محورها، مشکلات و هدفگذاری‌های لایحه بودجه 97 تشریح شد، افزود: استانداران نقطه نظرات خود را بیان کردند و جهانگیری هم سیاست‌های کلی دولت در خصوص مباحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را در سال 97 مطالبی بیان کرد همچنین برنامه‌ریزی‌های دولت برای استان‌ها تشریح شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: طبق اظهارات نوبخت، بودجه سال 97 به صورت عملیاتی تدوین و سهم هریک از استانها از بودجه عمومی کشور مشخص شده است.

شریعتی با تاکید بر اینکه بودجه سال 97 محصول محور تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: به میزان عملکرد هر استان بودجه به آنها تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: بعضی از استانداران پیشنهاد کردند بودجه یارانه‌ها به استان‌ها داده شود و از محل صرفه‌جویی اعتبارات آن، بودجه‌ای به استان‌ها اعطا شود، اما هنوز این موضوع مورد موافقت قرار نگرفته است.

استاندار خوزستان همچنین درباره احیای معاونت اقتصادی استانداران تصریح کرد: متأسفانه تاکنون این طرح اجرا نشده و مخالفت‌هایی در این زمینه وجود دارد، اما به نظر بنده احیای معاونت اقتصادی امری لازم و ضروری است.