سرمقاله روزنامه های امروز/ از فتنه 88 تا راه مقابله با فناتحریم‌های آمریکا

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

 

 

راه مقابله با فناتحریم‌های آمریکا

وقتی صحبت از فناتحریم‌ها می‌شود لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که امروز بسیاری از فناوری‌های پایه در زمینه فناوری اطلاعات و حوزه سایبری اعم از زیرساخت‌ها و مدیریت آنها بخصوص در زمینه کارهای ریشه‌ای در اختیار آمریکاست.

 

 

داعش از منطقه می‌رود یا می‌ماند؟

سال ۲۰۱۷ میلادی در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که مرگ نظامی بزرگ‌ترین گروه تروریستی تاریخ بشر و اضمحلال خلافت خودخوانده آن در این سال رقم خورد.

چرا در ایران جریان سوم شکل نمی گیرد؟

تجربه نشان می دهد که در سپهر سیاسی ایران جریان سوم شکل نمی گیرد و شاید در تبیین آن سخنان زیادی گفته شده است. اما بدون تعصب باید بپذیریم که در ایران جریان سوم شکل نخواهد گرفت اما فهم واقعی و دقیق چرایی آن مهم است.

بازخوانی جنگ نرم دشمن و فتنه 88

دشمن برای 40 سالگی انقلاب برنامه دارد. باید مهیای جنگ نرم سوم دشمن بود، رفتار دشمن را با هوشمندی رصد کرد و در برابر آن شجاعانه مثل همیشه، مردانه ایستاد.

شعور عمومی و مسئله پوپولیسم

طی سالیان اخیر با ژست تخطئه پوپولیسم، غلیظ‌ترین رفتارهای پوپولیستی بر مشی برخی مدیران حاکم شد. فلان دولتمرد در انتخابات به جای اینکه کارنامه ارائه کند، ادعا کرد شما اینها را نمی‌شناسید، 38 سال است که می‌خواهند در پیاده‌روها دیوار بکشند!

 

عیار برنامه‌های اقتصادی

رکود، گرانی و بیکاری فقط یک مشکل نیستند بلکه مجموعه‌ای از مشکلات فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و ... را به همراه دارند که به موضوعات امنیت ملی هم ارتباط پیدا می‌کند.