هزاران میلیارد ضرر برای هر روز تعطیلی تهران/ آلودگی هوا بدون مدیریت

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آلودگی هوای تهران، گفت: مسئولین راحت ترین راهکار برای کاهش آلودگی را انتخاب می کنند و آن هم تعطیلی شهر و مدارس است.

وی با بیان اینکه تعطیلی به هیچ وجه راهکار مقابله با آلودگی نیست، افزود: هر روز تعطیلی شهر تهران هزاران میلیارد ضرر می رساند. هم ضرر به بیت المال و هم ضرر به بخش خصوصی.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تاکید بر اینکه در خصوص آلودگی هوای تهران سازمان محیط زیست مسئولیت دارد، افزود: این سازمان باید برای تعطیلی کارخانه های آلاینده، کوره ها با مصرف سوخت زیاد، لاستیک سوزی اطراف تهران، فعالیت های ساختمانی آلوده کننده هوا و ... تصمیم جدی بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین در خصوص تردد روزانه در تهران، گفت: به گفته مسئولین تهران حدود 20 میلیون نفر جمعیت ثابت و شناور دارد که روزانه حدود ۲۰ میلیون سفر در سطح شهر انجام می شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه برنامه جدی برای کاهش آلودگی هوای تهران مشاهده نمی شود و مسئولین به باد و باران دل خوش می کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: در استان تهران سالانه 43 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت می شود که این رقم بیشتر از کل مالیات پرداخت شده در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی تصریح کرد: باید از این مالیات ها برای رفع مشکلات و توسعه حمل و نقل عمومی سح شهر تهران استفاده کرد.

وی همچنین پیشنهاد داد تا از تردد خودروهای فرسوده و بالای 10 سال عمر، در خیابانهای تهران جلوگیری کرد.