ریشه خبر جعلی افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مشخص شود

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 دی‌ماه) با استناد به ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس درباره شأن مجلس گفت: خبر دروغ افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس موجب تشویش اذهان عمومی شد و جایگاه مجلس را زیر سؤال برد، از این رو باید ریشه این خبر جعلی پیدا و بررسی شود.

وی با ذکر اینکه خبری که در یکی از خبرگزاری‌ها درباره اعتبارات نیروهای مسلح و سپاه منتشر شده که کذب است، خاطرنشان کرد: این اخبار کذب موجب هجمه و انتقادات به مجلس می‌شود که باید به صورت شفاف مطرح شود. 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: به علاوه درباره افزایش قیمت بنزین و واقعی‌سازی قیمت ها در لایحه بودجه باید تدبیری صورت گیرد تا نگرانی‌ها رفع شود.

بنا براین گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر خاطرنشان کرد: درباره خبر افزایش حقوق نمایندگان که به کذب مطرح شد، حتماً پیگیری صورت خواهد گرفت و در این باره حتی با نمایندگان کمیسیون تلفیق بودجه هم صحبت کردیم که از افزایش درآمدهای بالای مقامات جلوگیری شود تا آرامش ایجاد شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد بحث بنزین و یارانه‌ها نیز همه ابعاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت، هم‌چنان که اگر کمیسیون تلفیق بودجه این موارد را تصویب کند به معنای مصوبه مجلس نیست چرا که درنهایت در صحن علنی، تعیین تکلیف خواهد شد، بنابراین اکنون نگرانی وجود ندارد و رسانه‌ها هم باید در انتشار اخبار، دقت لازم را داشته باشند.