تاکید بر استمرار رایزنی های منطقه ای بین ایران و روسیه

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا پیرامون  مناسبات دو کشور ، تحولات خاورمیانه، سوریه و یمن، دیدار و گفتگو کرد.

بوگدانف در این دیدار با اشاره به شرایط حساس خاورمیانه بر استمرار رایزنی ها بین دو کشور تاکید و اضافه کرد: کنگره ملی سوریه در اواخر ژانویه 2018 در سوچی، برگزار خواهد شد و کشورهای ضامن در روند آستانه قبل از آنها با هم در این باره دیدار و گفتگو خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که اوضاع یمن بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح، پیچیده شده است در عین حال بحران یمن، راهکار نظامی ندارد بلکه باید راهکار سیاسی و گفتگوهای یمنی دنبال شود.     

سنایی در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط بین دو کشور، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بدنبال گفتگو و ایجاد ثبات در منطقه است و شرایط حساس منطقه، اقتضاء دارد که رایزنی های دیپلماتیک در سطح دوجانبه و منطقه ای، توسعه یابد.

وی با اشاره به مواضع مقامات کشورمان در بحران های سوریه و یمن، خاطرنشان کرد: هیچکس از استمرار این بحران ها و درگیری ها سود، نخواهد برد و اگر این مسائل  با همفکری و مشورت بین کشورهای منطقه حل نشود، دیگران به این منطقه طمع خواهند ورزید.

سنایی تاکید کرد: رفتار اخیر دولت ایالات متحده آمریکا در تایید و انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، باعث شد که کشورهای اسلامی در مقابله با سیاست های آمریکا، متحد شوند.