به گزارش ایرنا، معاون خاورمیانه و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات کویت قول دادند اتباع ایرانی را که در این کشور به اتهام واهی بازداشت شده اند در آینده نزدیک آزاد کنند تا به کشورمان بازگردند.

حسین امیرعبداللهیان که اخیرا در سفر دوره ای به برخی کشورهای منطقه، به کویت سفر کرده بود، روز دوشنبه به دیدارش با وزیر امور خارجه این کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده شاهد عملیاتی شدن این قول کویتی ها باشیم.

** دو تبعه کویتی آزاد شده اقدامات خارج از قانون انجام داده بودند

معاون وزیر امور خارجه درباره دو تبعه کویتی که روز شنبه پس از آزادی تحویل مقامات این کشور شدند یادآور شد: این افراد اقدامات خارج از قانون انجام داده بودند.

وی گفت: به دنبال درخواست وزیر امور خارجه کویت و رایزنی وی با همتای ایرانی خود و با توجه به نوع روابط دو کشور و در یک نگاه مثبت، دو تبعه کویتی با اخذ تعهدات لازم و طی مراحل آزاد شدند و روز شنبه در اختیار مقامات کشورشان قرار گرفتند.

امیرعبداللهیان افزود که در دیدار چهار روز قبل خود با وزیر امور خارجه کویت در این کشور، از طرف وزیر امور خارجه کشورمان، خبر آزادی دو تبعه بازداشتی کویت را به اطلاع مقامات این کشور رسانده بودم.

** ابتکار عملی برای اقدام مشابه کویت

معاون وزیر امور خارجه گفت: در این دیدار تاکید شد برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست که برخی اتباع ایرانی به اتهام واهی مدتها در زندان های کویت بسر می برند و بر اساس قولی که داده شد، امیدواریم شاهد آزادی و بازگشت آنان در آینده نزدیک به کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آزادی دو تبعه کویتی، ابتکار عملی بود برای این که طرف کویتی نیز اقدام مشابهی در زمینه آزادی اتباع ایرانی انجام دهد و البته با این تفاوت که اتهامات منتسب به اتباع کشورمان بر اساس اطلاعات ما، کاملا واهی و بی اساس است.