سرمقاله روزنامه های امروز/ از جنگ یمن تا دوست و دشمن روحانی

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

ناامیدی ائتلاف شکست‌خوردگان

در روزهای اخیر در برخی رسانه‌های صهیونیستی به طرحی اشاره شده که توسط کاخ سفید و رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

فشار دیرهنگام برای پایان دادن به جنگ یمن

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در یمن ضمن اعتراض علیه جنایات جنگی ائتلاف سعودی، در یک اقدام بی‌سابقه، عربستان و سایر کشورهای عضو ائتلاف طوفان قاطعیت را به خاطر حملات و جنایات در «یک جنگ پوچ و بیهوده» به شدت مورد انتقاد قرار داد.

گوهر پاک تو از مدحت ما مستغنی است

کلامش سرشار از حکمت و دور اندیشی بود و بر دل می نشست، اما پیام رفتار و سلوکش دلنشین تر بود. هر کس به اندازه ظرفی که در خود داشت از محضرش غنیمت می برد.

معیشت در غبار آمارهای یک سویه

ماجرای اعتراض به وضعیت اقتصادی و معیشتی از روز پنج شنبه شروع نشد. این اعتراض کم و بیش در روزها، ماه ها و سال های پیش نیز وجود داشت، اما در سطح تجمع اعتراضی ظهور و بروزی نداشت.

موج‌سواری سیاسی روی نارضایتی‌های اجتماعی

این روزها یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها در خصوص ماهیت ناآرامی‌هایی است که در تعدادی از شهرهای کشور بروز کرده است.

بودجه و مردمی که دیده نمی‌شوند!

در زندگی عادی ما وقتی بنا به دلایلی درآمدمان کاهش می‌یابد یا هزینه‌های غیرمترقبه‌ای باعث می‌شود با تنگنای مالی روبه‌رو شویم، عموما با در پیش گرفتن یک نظام اولویت‌بندی و اهتمام به صرفه‌جویی، تلاش می‌کنیم درآمد و مخارج‌مان را تراز کنیم.

آقای رئیس‌جمهور!دوست و دشمنتان را بشناسید

وارونه‌نمایی و دروغ از خاصیت منافق است؛ منافق بزرگ را کوچک و کوچک را بزرگ نشان می‌دهد؛ حوادث را وارونه جلوه داده و به اصطلاح «نعل را وارونه می‌زند»، جای متهم و شاکی را عوض کرده و بر سر جنازه‌ای می‌گرید که خود آن را کشته است.