به گزارش ايسنا، رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه ايران براي توليد اورانيوم با غناي بيش از ۲۰ درصد با وجود داشتن توان انجام اين كار هيچ برنامهاي ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با خبرنگار شبکه تلویزیونی " سی. سی. تی. وی " همچنین اظهار کرد که ایران در صورتی که تاسیسات هسته‌یی خود را جابجا کند موضوع را به آژانس اطلاع خواهد داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مهمان‌پرست گفت: ایمنی تاسیسات هسته‌یی به شکلی جدی با ایمنی ایران مرتبط است. بهتر است هیچ کشوری برای متوقف کردن عملیات تاسیسات هسته‌یی ایران تلاشی بیهوده نکند.

مهمان‌پرست همچنین تاکید کرد که بستن تنگه هرمز در دستور کار ایران نیست، زیرا این کشور به حفظ ثبات و صلح در منطقه باور دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود که در هر حال امکان بستن(تنگه) می‌تواند در صورتی بررسی شود که ایمنی کشور تهدید شود.

مهمان پرست در این گفت‌و‌گو همچنین اظهار کرد: اگر کشوری به قواعد عمل نکند و به زور، تهدیدهای نظامی و جاسوسی برای برخورد با مردم ایران متوسل شود، نتیجه قطعا خلاف چیزی خواهد بود که آرزویش را دارد. مردم ایران متحدتر و ایران قوی ترخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به هواپیمای بدون سرنشین RQ - ۱۷۰(پهپاد) که پس از نقض حریم هوایی ایران توسط کارشناسان نظامی مجبور به فرود در کشورمان شد، خاطرنشان کرد: ایران توان بهره برداری از اطلاعات و فنآوری این هواپیمای بدون سرنشین را که در اختیار گرفته است، دارد زیرا ما آن را به دست آروده‌ایم. ایران می‌تواند وسایل نقلیه بدون سرنشین نیز تولید کند و مهارت فنی پیشرفته‌ای در این رابطه دارد. اما از این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بهره خواهد برد.

مهمان پرست گفت : ما بر اين باوريم كه زماني كه دفاع ملي كشوري قوي باشد، جنگي آغاز نخواهد شد. بر عكس جنگ ممكن است وقتي درگيرد كه ما آمادگي نداشته باشيم.