آلمان: از ایران می‌خواهیم واکنش مناسبی به اعتراضات داشته باشد

سخنگوی دولت آلمان در واکنش به آشوب‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران گفت: ما ایران را ترغیب می‌کنیم که واکنش مناسبی به تظاهرات داشته باشد».

پیش از این «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه هفته جاری در ادامه مداخله کشورهای غربی در امور داخلی ایران، از دولت ایران خواسته بود که به حقوق مردم این کشور احترام بگذارد.

وی اینگونه گفت: «ما از دولت ایران می‌خواهیم که به حقوق معترضان برای گردهمایی و بالا بردن مسالمت‌آمیز صدایشان احترام بگذارد. بعد از تقابلات روزهای اخیر، مهم است که تمامی طرفین از اقدامات خشونت‌بار دوری کنند».

از حدود اوایل هفته، اعتراضاتی به وضعیت اقتصادی در ایران، در شهر مشهد برگزار به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد که برخی با سردادن شعارهای هنجارشکن، تلاش کردند تا این اعتراضات را به آشوب‌‌ تبدیل کنند.

بعد از آن گروهی از تخریبگران در شهرهای مختلف ایران، اقدام به تخریب اموال عمومی کردند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این مردم ایران را تروریست خطاب کرده بود، به حمایت از آشوب‌ها در ایران پرداخت و تلاش کرد تا در توییت‌های پی در پی خود هدف اعتراضات را تغییر نظام در ایران جلوه دهد.