مقام‌های آمریکایی: به دنبال تغییر رفتار ایران هستیم

همزمان با فروکش کردن آتش آشوب‌ها در ایران مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند دولت این کشور سیاست براندازی نظام ایران را دنبال نمی‌کند و در صدد تغییر رفتار این کشور است. 
این ادعا در حالی مطرح شده که وزارت خارجه آمریکا در اولین بیانیه رسمی خود در حمایت از آشوب‌ها در ایران، اظهارات رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور در جلسه‌ای در کنگره که خواستار براندازی نظام ایران شده بود را منتشر کرده بود. 
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از مقام‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده واشنگتن از اعتراضات در ایران غافلگیر شده است. 
مقام‌های آمریکایی گفته‌اند در حال حاضر در تلاش برای درک ماهیت این تظاهرات و سرمایه‌گذاری بر روی آن برای تعییر رفتار ایران در داخل و خارج از این کشور هستند. 
یک مقام آمریکایی گفت: «یک هفته قبل فکر نمی‌کردم اینجا می‌نشینیم و ناآرامی‌های داخلی مسئله اصلی‌ای باشد که برای سیاستگذاری درباره ایران در خصوص آن صحبت می‌کنیم.»
روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده دولت این کشور قصد برای تغییر نظام حاکم ایران ندارد. 
او گفت: «ما فقط دنبال این هستیم که ایران را وادار کنیم رفتارش را عوض کند.»
مقام‌های آمریکایی همچنین خاطرنشان کرده‌اند آشوب‌ها در ایران، از جمله عواملی خواهد بود که بر تصمیم‌گیری‌های ترامپ درباره ایران اثر خواهد گذاشت. 
یک مقام آمریکایی گفت: «ما درباره چشم‌اندازهای تلاش برای ایجاد تغییر در رفتار ایران خوش‌بین هستیم. فکر می‌کنیم سال 2018 سال خوبی برای ایجاد تغییر در خاورمیانه، با توجه به ایران خواهد بود.»