کیهان: يكي از بازيگران ورشكسته فتنه سبز كه به پاريس گريخته، مي گويد هدف بقاياي اين جريان صرفا تحريم انتخابات است حتي اگر موسوي و كروبي از حصر خارج شوند و امكان ادامه فعاليت سياسي داشته باشند.
اظهارات مرتضی کاظمیان که با گروهک ملی - مذهبی مرتبط بوده، نشان می دهد گروهک های فعال در فتنه، اولا از ظرفیت - بی ظرفیتی مطلق - اجتماعی خود در عرصه انتخابات کاملا مطلع هستند و ثانیا، آنها اساسا دنبال انتخابات و دموکراسی نیستند و اگر دو سال پیش وارد فضای انتخابات شدند، صرفا به قصد ایجاد اغتشاش و زد و خورد خیابانی بود و در این راه امثال کروبی و موسوی را صرفا بهانه و آتش هیزم فتنه می دانستند.

کاظمیان در روز آنلاین تاکید کرد که حتی اگر موسوی و کروبی از حصر خارج شوند و از آزادی کامل بهره مند باشند و امکان حضور اجتماعی و کنش سیاسی آنها هم فراهم باشد، باز هم تکلیف سبزها مشخص است و تغییری در مطالبات آنها رخ نخواهد داد.

وی همچنین خواستار لغو نظارت استصوابی شده حال آن که طبق همین نظارت، کسانی چون کروبی و موسوی - و به واسطه همین ها، گروهک های ضدانقلاب حتی در قواره نهضت آزادی و منافقین و برخی گروهک های مارکسیستی منحله - فرصت وزن کشی و آزمودن بخت خود را پیدا کردند اما عملا بازی به عنوان پیاده نظام و مهره ضد انقلاب، تلاش کردند از روند شکست خورده در انتخابات، معبر و بهانه ای برای آشوب و ساختارشکنی و مقابله با جمهوریت(دیکتاتوری جدید مستظهر به غرب) بسازند.

اين عضو گروهك ملي- مذهبي در عين حال تصريح كرده كه احتمال ميدان دادن دوباره نظام به فتنه گران، ساده انگارانه است و دل خوش كردن به تحريم ها و فشارهاي خارجي هم واقع بينانه نيست. وي معتقد است كه از نگاه جمهوري اسلامي، نقش آفرينان حوادث ۲ سال گذشته، بايد به اشتباه خود اقرار كنند و اعلام نمايند كه ديگر چنين خطايي را مرتكب نخواهند شد.